Styret i Helse Sør-Øst sa tidligere i juni ja til de omfattende planene, og kun helse- og omsorgsministerens godkjennelse gjensto. Den kom altså onsdag.
– Dette er en beslutning som både de ansatte og ledelsen i Vestre Viken og Helse sørøst har anbefalt, og som jeg synes er en god og fremtidsrettet løsning, sier Høie til NRK.
Nå går Vestre Viken over i planleggingsfasen, der Helse sørøst sitter med ansvaret.



![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6491089_5482895.jpg)