Prioriterer god kvalitet Ifølge Hoff har Wilfa helt siden oppstarten i 1948 vært opptatt av at produktene som selges skal kjennetegnes av god kvalitet. - Vi er opptatt av at våre produkter skal levere over forventning, både når det gjelder funksjonalitet og levetid. Dette er hovedårsaken til at vi nå innfører en 7 års garanti/reklamasjonsrett på våre varmepumper ved forbrukerkjøp. Konkret gjelder endringen: Narvik 25, Narvik 35 , Svalbard Extreme, Lofoten Powerful og Wilfa Floor Comfort. Alle er nye modeller med miljøvennlig R32 kjølemedium og alle har vist høy driftssikkerhet i perioden etter lansering. Modellene har en innebygget WiFi og APP-styring og omfattes av gode service- og ettermarkedsrutiner. Endringen i garantitid vil også omfatte produkter allerede solgt av de aktuelle modellene, sier Hoff. Dette dekker garantien Garantien på Wilfas varmepumperinnebærer at rettighetene etter forbrukerkjøpsloven utvides med to år. - Garantien dekker produksjonsfeil eller feil som oppstår under garantitiden. Fremvisning av kjøpsbevis er bevis på garantien. Garantien bortfaller ved misbruk, uaktsomhet, unnlatelse av å følge Wilfas instruksjoner og ved modifisering eller uautorisert reparasjon av produktet. Garantien gjelder heller ikke ved feilaktig bruk, mangel på vedlikehold eller ved feil tilslutning til elektrisk anlegg, sier Hoff. Trygghet for kjøp - Endringen i garantitiden betyr at de som forhandler våre varmepumper til sluttbrukermed enda større trygghet kan stå inne for kvaliteten til produkter fra Wilfa, som igjen vil bidra til å skape gode kundeopplevelser, avslutter Hoff.