I disse dager kjører de Norge rundt med sin mobile varmepumpeutstilling. I oktober triller de tilhengeren inn på VVS-dagene.
– Vi kjører en utstilling som skal gi kunden trygghet og nærhet til produktene og til menneskene bak produktene. Det er hovedbudskapet vårt, forteller salgssjef Frode Bergheim i Danfoss Heating Solutions.


Frem til VVS-dagene åpner 22.oktober reiser Danfoss over hele landet for å besøke kunder og vise frem Thermias væske/vann og luft/vann varmepumper.



– Vi kommer ikke til å bygge en stand i år, vognen blir standen vår på VVS-dagene. Det blir en lavbudsjettmesse for vår del, men vi tror at dette kommer til å slå an. Det blir noe unikt som ingen andre har og jeg tror det kommer til å treffe veldig bra, sier Bergheim


– Mange av de som kommer på VVS-dagene vil allerede ha sett vognen vår og dermed får vi den gjenkjenningen som vi er ute etter, tilføyer han.

Rigges på 15 minutter

– I løpet av et kvarter kan vi sette opp en flott utstilling som tiltrekker seg mye oppmerksomhet og publikum, sier marketingsjef Inge Lehmann.


– Det er mange om beinet og det er viktig å skille seg ut.
Samtidig er det en kostnadseffektiv løsning og vår deltakelse på VVS-dagene blir en naturlig forlengelse av det roadshowet som vi kjører nå, sier Bergheim.


-  Vi ble veldig begeistret når Inge fortalte om ideen med vognen, sier direktør for VVS-dagene, Hanne Teigen Gjerde. 


- Det Danfoss gjør ut av sin deltakelse på messen er både nytenkende og kreativt. Dette er et godt eksempel på hvordan man kan utnytte fordelene med VVS-dagene til det fulle, uten å sprenge budsjettene sine. Det viktigste er å være tilstede. Messedeltakelse er dyrt i seg selv, det vet vi.

At bransjen er kreativ og tenker ut nye måter å bruke denne arenaen på er veldig positivt. Det er menneskene på standen som er det viktigste, og møtet mellom den enkelte besøkende og leverandøren.Det er der magien skapes. Og VVS-dagene sitt fremste mål er nettopp å tilrettelegge for denne magien, avslutter hun.