Den nye berederen til CTC kommer i tre forskjellige størrelser målt etter kapasitet L/120, XL/200 , og XXL/300 , og alle modellene tilfredsstiller de nye EcoDesign kravene til varmetap og effektivitet. Economic  har tykkere isolering, og kommer med en multifunksjonstopp med neopor på toppen.

Lavt varmetap og enkel å montere
Markedssjef Kristin Engely kunne fortelle under messen at hun var mer en fornøyd med responsen, og ikke minst interessen rundt de nye produktene.
- Dette overgikk egentlig alle våre forventninger og vi måtte faktisk og for første gang tilkalle flere folk enn tiltenkt, for å betjene standen. Det er moro med ny lanseringer når vi får en slik interesse. Men det er ikke hver dag vi kan presentere en slik nyvinning av et produkt, sier Engely.
- CTC har fått frem en bereder med ekstremt lavt varmetap, fleksible og gode løsninger for universal montering på topp og med uttak i egen multifunksjonstopp hvis man ønsker det. Vi merker på rørleggeren at dette faller i smak, og ikke minst påpeker de at dette vil bidra til å gjøre montasjejobben vesentlig lettere.

CTC har jobbet aktivt det siste året med utviklingen av CTC Economic. Man har beholdt den velkjente Heat Injection teknologien som bidrar til betydelig større tappevannskapasitet, og designen skal være lik leverandørens varmepumpeserie. Det meste går i hvitt og grått.

Tilpasset med finesser
- Vi ser at varmtvannsberederen får stadig nye rom den skal stå i. Det har vi tatt hensyn til med den nye berederen. Skjulte rørføringer bidrar til en renere og penere installasjon, og frontdekselet skjuler blandebatteri, rør og inspeksjonsluker og gjør berederen diskret og stilig i et hvilket som helst rom. Frondekselet tas enkelt av for montering, justering og inspeksjon, sier Engely
- Vi har laget et tilleggsutstyr som forenkler montering og gjør installasjonen enda raskere enn før. Vårt prefabrikerte rørkit består ferdigisolerte rør med bend og fleksible slanger frem til veggboks. Plug and play - og du får et flott anlegg. 

Engely sier at de jobbet hardt før messen for å skape mest mulig blest rundt lanseringen.
- Det var artig å se at vi lykkes med promoteringen i forkant, og at vi oppnådde vår beste messe så lenge jeg kan huske. Nå er berederne på vei ut til grossistene, og er tilgjengelig over hele landet, så nå gleder vi oss til se hvor salget bærer.