Oras-produkter blir stadig mer digitale, og dette gjelder nå på over 1700 produkter på produsentens sin hjemmeside. Her kan en stor del av produktene sees fra alle sider, interaktivt og fotorealistisk i 3D-modus, ved hjelp av augmented reality-teknologi (AR) eller virtual reality (VR).

Lars Erik Fossum i Oras Armatur, forteller at ved å velge "3D" på den respektive produktsiden, går brukerne automatisk inn i den virtuelle produktverdenen. De forskjellige funksjonene kan velges på en brukervennlig og intuitivt selvforklarende måte.
- På denne måten løftes kvaliteten på produktinformasjonen til et nytt nivå for alle brukere i forkant av teknologien. Fra midten av 2021 vil en også få tilgang via en QR-kode på produktemballasjen.

Installasjonen ble enklere
Fossum mener dette vil være et stort pluss for rørleggerne.
- 3D-visningen av høy kvalitet gjør at du kan se kranene fra alle sider og vinkler. Ved hjelp av augmented reality-teknologi kan profesjonelle også sjekke direkte om produktet er egnet for bruk ved servanten, på kanten av badekaret, i dusjen eller i kjøkkenkroken. Dette betyr at det ikke vil være noen overraskelser når du installerer produktet på stedet i fremtiden.

- Rådene til byggherrer forbedres også, fordi faghandleren i planleggingsfasen kan vise sine kunder den virkelige størrelsen og utseendet på ønsket tilbehør fra Oras. Mobilenheter illustrerer det valgte produktet fotorealistisk i sitt endelige miljø på badet eller kjøkkenet. Installasjon av en app for AR-modus er ikke nødvendig. Bare ved å skanne en QR-kode, blir brukeren bli ført direkte til den virtuelle presentasjonen av produktet på stedet, sier Fossum.

Banebrytende teknologi
Med den nye plattformen setter Oras standarder i produktinformasjon og er en av de første produsentene som bringer nesten hele produktporteføljen inn i den digitale tidsalderen på en innovativ og smart måte.
- På denne måten blir det nye merkevareløftet, "Water Smart Living", som selskapet har tatt opp for fremtiden, levd og implementert, sier Fossum avslutningsvis i en melding.