Vi møter den blide og utadvendte sjefen på Nordbygg-messen i Stockholm. 52-åringen reiste direkte til den svenske hovedstaden fra en VVS-messe i tyske Nürnberg. I Tyskland er det Hansa som profileres. 

Flere dusj-varianter

- Vi presenterer de samme produktene på messen i Tyskland. Oras vokser jevnt og trutt og er i dag noe større enn Hansa. Det er veldig tøff konkurranse i Tyskland, men viktig å delta på messer for å vise fram hvem vi er og hva vi har av sortiment, sier han.
 
Tilbake til storsatsingen: Oras har bestemt seg for å skifte ut hele dusj-sortimentet i 2023. Dagens tre dusj-serier blir erstattet med samme antall, men det vil tilbys langt flere varianter. 

Bygger om fabrikker

- Dette segmentet øker, og det er også noe vi merker.  Vi hadde et rekordår i fjor, og håper og tror det vil fortsette. Vi gleder oss veldig til fortsettelsen, sier han. 

Det er store investeringer som skal gjøres: Fabrikkene i Finland, Polen og Tsjekkia må bygges om for å klargjøres til ny produksjon. Produksjonen starter i slutten av året. 

Oras har i dag rundt 1300 ansatte. 

- Trender er utrolig viktig å følge med på. Vi har i en lengere tid testet ut flere ulike farger, og er veldig klare og fleksible hvis noe skulle endre seg, sier han. 

Ifølge Hanche-Olsen skal også alt berøringsfritt byttes ut innen 2024. Det som nå er på full fart inn på markedet er digitale sensorer hvor du som bruker kan koble deg opp til hvert enkelt produkt, en såkalt digital power modul. På den måten kan du lese alt av data, og styre enheten