-Vi evaluerer kontinuerlig vår portefølje av alle våre leverandører. Det er ikke mer dramatisk enn det, påpeker markeds- og kommunikasjonssjef, Kjetil Grønbakken hos Heidenreich overfor ww.vvsforum.no Kriteriene som vurderes Heidenreich vurderer flere kriterier hos leverandørene som alle hensyntas. Slike vurderinger gjøres flere ganger i året. Les også: - Heidenreich burde kommunisert med oss og ikke via media -Kriteriene gjelder i all hovedsak prisstrategi, oppfølging, reklamasjonshåndtering, dialog, lojalitet, kontrakter, prosjektoppfølging, markedsaktiviteter og leveransepresisjon, sier markeds- og kommunikasjonssjef, Grønbakken. -Kan du si noe mer spesifikt om Grohe-saken? - Vi ønsker ikke å gå mer inn i detaljene på akkurat denne vurderingen, men kriteriene gjelder for Grohe som for alle andre leverandører. Ut fra dette har Heidenreich tatt beslutningen om å fase ut Grohe sitt sortiment. Megaflis-samarbeid -Det at Grohe har endret sin salgsstrategi må vel ha betydd en del for beslutningen? -Vi har ikke flere kommentarer utover dette, fastslår Kjetil Grønbakken. Alle påløpende prosjekter med produkter fra Grohe vil gå som normalt. Det samme gjelder garantiordningene. Grohe har høstet mye kritikk for sitt tette samarbeid med Megaflis. Grohes egen trailer har vært på besøkt flere steder i landet og det har fått folk i VVS-bransjen til å reagere. Grohe har avvist kritikken på det sterkeste. Det er Grohe Danmark som har lagt opp markedsaktivitetene og samarbeidet med Megaflis.