Tommy Ringnes forteller at denne satsingen er nødvendig for å kunne imøtekomme forbrukeren som stadig setter høyere krav til sin kundereise. Da vil vi hjelpe rørleggeren til å kunne håndtere denne kundereisen. 

Arne Korsbakken påpeker at de ikke selger direkte til forbrukeren, men jobber gjennom fagbransjen.   

- Når en rørleggerbedrift sender kunde til showrommet og de finner noe de liker, sender vi alltid ordren tilbake til bedriften – slik at de får noe igjen for at de anbefaler oss. Så dette gir merverdi for begge parter. 
- Det er jo i høyeste grad et fagarbeid når du skal bygge et baderom. Vår intensjon med denne satsingen, er at det fortsatt skal være det.

Forbrukeren i sentrum

- Vi har med dette også satt forbrukeren enda mer i sentrum. Folk er opptatt av å få enkle valg. Ved å inspirere forbrukere, både i vårt showrom og på våre nettsider, finner de enkelt europeiske kvalitetsprodukter som passer sammen i stil og følger dagens trendbilde, sier Arne.

Nettopp helheten, er helt essensielt hos Korsbakken Bad.  
- Ja, vi er bevisste på å vise fram komplette bad. Når du velger en overflate hos oss vil alle detaljene, helt ned til siklemikk og avløpsring, være i samme overflate. For å tilby alt det synlige til baderommet vil vi også samarbeide med andre leverandører som komplementerer de siste detaljene, slik som Tece på trykkplaten til toalettet.

Også fliser vil de om ikke lenge ta inn i utstillingene. 

-  Vi skal ikke selge fliser, men om man har valgt en farge til badet, kan de finne flisene her hos oss og tegne det inn i programmet, slik at det kan matche mot overflaten, supplerer Ringnes. 

Flere komplette løsninger

Selger Lars Korsbakken forteller at utstillingen er tilført enda flere flotte, komplette løsninger enn tidligere. 

- I tillegg har vi ansatt Miriam Handeland som blir en viktig brikke i denne satsingen, slik at forbrukerne kan booke seg inn for å få interiørveiledning til å få tegnet badet sitt. Og rørleggerne med egen butikk, som kanskje har noe av utstillingene, kan sende sine kunder hit for at de kan få sett totaliteten. Dermed kan forbrukeren få en enkel reise mot drømmebadet. 

- Dette skal være enkelt både for forhandler og forbruker. 

Han påpeker at dette konseptet også gjør det enkelt også for borettslag, entreprenører og utbyggere av leilighetskomplekser, hvor det skal bygges nye eller restaurere baderommene. 

- Da kan man bruke dette som tilvalgssted og få avlastning, slik at de selv ikke trenger eget showrom – eller kun har en liten utstilling. Vi vil på den måten skape verdier og gjøre det enkelt for beboerne.

Lang erfaring med forbrukerne

Miriam Handeland har jobbet med forbrukermarkedet siste 20 årene, og er vant til å finne løsninger i tråd med folks ønsker og behov. Hun nøler ikke med beskrive Korsbakken Bads satsing som svært spennende og innovativt.

- I tillegg til å vise forskjellige løsninger av komplette bad, kan vi kombinere forskjellige løsnnger utfra kundens ønske. Vi bruker møblene i showrommet som utgangspunkt, så kan vi enkelt bytte benkeplate, servanter, kraner osv., slik at kunden kan se sine valg i praksis.  

- Hvis man booker en tegnetime får man tegnet badet sitt. Vi håper selvfølgelig at det skal generere mersalg for oss, men det skal også gjøre jobben lettere for rørleggeren og at forbrukeren føler seg bra ivaretatt og får oppfølging. Så jeg er sikker på at dette er noe som gir økt verdi i alle ledd.

 - Det å få lov til å se ting, kjenne på det, se fargekombinasjoner og ikke minst ha en kontaktperson underveis, det tror jeg de fleste setter pris på. Man må ikke gå om rørleggeren hver gang - i hvert ikke når det gjelder det synlige.  

- I showrommet kan du få profesjonell rådgivning og hjelp til å komponere drømmebadet. Målet er alltid å finne den beste løsningen for den enkeltes smak, behov og budsjett, sier hun.

- Dette er en tjeneste og ekstraservice vi yter til prosjekter og til inspirasjon. Dette bidrar til en enklere og mer effektiv hverdag for rørbedriftene, som kan sende kundene sine til oss.

Viser fram nyheter

Korsbakken Bad har jobbet bevisst gjennom mange år for å håndplukke og tilknytte seg leverandører som i sum kan skape det komplette badet. Det ønsker de å vise fram gjennom inspirerende utstillinger, og et bredt utvalg.

- Her presenterer vi også jevnlig nyheter. Vi har blant annet fått på plass innbyggingsløsninger for både armaturer og dusj som nylig er blitt SINTEF-godkjent, og det er stadig nye speil og møbler. Jeg anbefaler alle å komme innom for en kikk – og for å hilse på Miriam, sier daglig leder Tommy Ringnes. 

- Den starter gjerne med at de tar seg inn på nettsiden og henter inspirasjon, men vil gjerne kjenne på og ta på produktene og få bekreftelser på sine valg innen de tar en endelig beslutning. Gjennom vårt showrom, kopler vi tjenester og produkter sammen. Vi betjener kundene og loser dem fram til en løsning, og sender det komplette badet på en pall hjem til dem. 

Saken fortsetter under bildet:
 

Bilde: Tommy Ringnes viser frem innbyggingsløsninger for dusj som er en viktig nyhet å få presentert for Korsbakken Bad

- Men det er rørleggeren som monterer og fakturerer forbrukeren. Det er rørleggerens kunde, presiserer han. 

Letter jobben for Total Rørservice AS

Daglig leder Pål Hermansen og rørleggermester Atle Nilsen hos Total Rørservice AS på Ski, bekrefter at Korsbakken Bad bidrar til å gjøre hverdagen enklere og mer affektiv. 

- Vi har brukt Korsbakken-produkter siden 2007, og er veldig fornøyd både med kvalitet og oppfølging. Noen kunder handler produktene via oss, mens andre kjøper det selv. 

- Det som er supert for oss, er at vi kan sende kundene hit til showrommet, hvor de kan se på løsninger, få kyndig veiledning og få tegnet badet. Vi trenger ikke engang å være med kunden, da vi vet at han eller hun blir godt ivaretatt her hos Korsbakken. 

Saken fortsetter:

Bildetekst: - Vi trenger ikke engang være med kundene hit til Korsbakken Bad, da vi vet de blir godt ivaretatt, sier daglig leder Pål Hermansen og rørleggermester Atle Nilsen hos Total Rørservice AS på Ski, her sammen med Lars Korsbakken i midten.


- Mange kunder er usikre på farger og løsninger, her kan de se det live, som gjør det lettere å ta beslutninger. Det er gjerne prosessen med å lande den endelige løsningen som tar tid. Dermed kan vi ha enda mer fokus på å skaffe kunder og bruke tiden ute i felten. Ved at de handler Korsbakken-bad gjennom oss, er de sikret både kvalitetsprodukter og at arbeidene blir utført på en profesjonell måte – og at de får garantier på både produkter og monteringen. 

At kunden velger Korsbakken-produkter, gjør også monteringsjobben enklere for Hermansen og hans stab. 

- Ja, vi er jo litt vanedyr. Vi liker å montere det vi kjenner til fra før, og som forenkler prosessen. Og Korsbakken Bad har nå et så stort speker av produkter at de aller fleste finner noe som faller i smak. De er rett og slett blitt en komplett baderomsleverandør, sier han.