Rådsmedlemmene er ni kjedemedlemmer av ulike bedriftsstørrelser og åtte VVS Fagmann-kontaktpersoner fra flere regioner i landet. Rådet administreres av kjedekontorets leder. 

Innspill og forankring
– Rådsmedlemmene vil ha kontakt og dialog med VVS Fagmann og øvrige medlemmer i egen region for å forankre vedtak og innstillinger på en god måte. Det innebærer å gi innspill så kjeden kan utvikle seg mest mulig slik medlemmene ønsker, sier kjedeleder Jan Christian Heggeli.

VVS Fagmann-kjeden ble etablert av Brødrene Dahl for 20 år siden og har nå over 850 medlemmer. Medlemmene i den landsdekkende rørleggerkjeden profilerer seg både med sitt eget navn og VVS Fagmann-kjedenavnet. 

Også VVS Fagmann er lenge blitt forhindret fra å samle medlemmene på grunn av koronapandemien, men fikk det endelig til 19. – 20. august 2022 på Gardermoen Thon Congress. Over 500 deltok inkludert representanter for 42 partnere som presenterte seg fra stands i kongressanleggets messehall. 

Av samme grunn har heller ikke kjedens markedsråd hatt anledning til å møtes tidligere. 

Markedsrådet jobber gjennom normalt fire faste, årlige møter i tillegg til å bidra med uttalelser og besvarelser på undersøkelser i spesifikke saker. 

Orienterte og endringsvillige
– I forhold til sammensetning av rådet, er det lagt vekt på sterk faglig tyngde i forhold til produkters tekniske kvalitet og mulighet for å være sparringpartner tilknyttet for eksempel digitale hjelpemidler, sier Heggeli. 

VVS-faget er midt i en virvelvind av teknologi-innovasjon, utvikling i kundebehov og krav om effektivitet. Derfor har det også vært viktig med rådsmedlemmer som er endringsvillige og følger med på utviklingstrender spesielt med tanke på privatmarkedet. 

– Vi har samlet godt over 800 medlemmer i kjeden og fyller et stort behov blant VVS-bedrifter i Norge, slår Heggeli fast.
– Men, selvsagt skal vi videre. Markedsrådet vil derfor være involvert i forhold til strategiske veivalg, konsepter, leverandørvalg og -oppfølging for å ivareta kjedens visjon og medlemmenes behov og interesser.