Det nye nettstedet er primært rettet mot ansatte i VA-sektoren i kommunene. Det primære siktemålet er å få et forum for kundeservice innen denne sektoren.

- Det er en bloggbasert nettjeneste, hvor det skal samles gode eksempler for å gjøre det enklere å finne hverandre og skape en arena for god kundeservice, opplyser prosjektleder i Norsk Vann, Kjetil Kjenseth.

Tross alt finnes det allerede mange som er dyktige på god service og det å få samlet alt på ett sted håper Norsk Vann vil kunne bidra til å høyne servicenivået generelt sett. Det er alltid noen som henger etter.

- Priskalkulatoren som benyttes i Karmøy kommune er ett godt eksempel på god service, mener Kjenseth.
Oslo kommune og Bergen kommune har benyttet seg av SMS-varsling med hell når det har vært behov for å varsle abonnentene ved vannavstenging av forskjellige årsaker. Andre kommuner kan ta etter og sikre seg ideer og kunnskap gjennom www.va-kundeservice.