– Gode kundeopplevelser gir fornøyde kunder, økt omsetning og lønnsomhet, sier kjedeleder Øystein Kjellsen.

Over 130 daglig ledere har vært samlet til generalforsamling og strategiske diskusjoner torsdag, mens det fredag var kickoff i VB med rekordmange 950 deltakere.
- Nytt i år er at vi har invitert proffkunder til å delta sammen med oss. De 40 proffkundene har hatt et eget program med flere foredrag, guidet omvisning på leverandørmessen og relasjonsbygging, sier Kjellsen. Flere av proffkundene var gjester av medlemsbedriftene.
- Jeg er veldig takknemlig og ydmyk for at så mange kunder, VB-bedrifter, leverandører og samarbeidspartnere har prioritert å være sammen med oss disse dagene. Et arrangement som dette er en viktig arena for å bygge kultur i VB, så vi takker for den tilliten medlemsbedriftene viser oss ved å delta og å ta med seg så mange medarbeidere, fortsetter Kjellsen.

De 12 traineene i kompetanseprogrammet VB Trainee deltok på hele arrangementet, og holdt også innlegg for eierne i VB i de strategiske diskusjonene. Dette er det syvende kullet VB Trainee, og deltakelse på eiersamlingen er en del av programmet.

Riktig første gangen
Sporbarhet og dokumentasjon er viktige i kvalitetsarbeidet i VB. Det er bakgrunnen for at VB har laget et eget kvalitets- og HMS-system, VB Smart. VB Smart ble lansert i 2016 og var også et viktig tema på årets kickoff med både kurs, presentasjoner og brukersupport. VB Smart er laget for rørleggere, av rørleggere og skal gi medlemsbedriftene både økt kvalitet og dokumentasjon i hverdagen, enten man skal gjennomføre en servicejobb eller en medarbeidersamtale. De første 45 VB-bedriftene er i gang med daglig bruk av VB Smart, og nye bedrifter kobles på fortløpende. Som et ledd i dette kvalitetsarbeidet har VB inngått et tett samarbeid med Boligmappa.