- Vårt mål er at kunden skal tenke: "Jeg velger Pipelife fordi det gjør hverdagen min enklere og mer effektiv", sier Jørn Fragge, salgs- og markedsdirektør i Pipelife Norge.

- Det handler om kvalitet, presisjon og bærekraft – men også om hvordan vi med solid kompetanse følger opp og rådgir ute i felt.

Et løfte for fremtiden

Det nye kundeløftet er resultatet av en grundig prosess. Gjennom interne workshops og diskusjoner med markedet, ble én ting klart: Effektivisering er nøkkelen til å skape verdi for den norske bygge- og anleggsbransjen.

- Noen kan tenke at det er en dristig påstand for en produsent av plastrør. Men her ligger nøkkelen i hvordan vi designer produktene våre for enkel montering, vår evne til å levere riktig kvalitet og levetid, og ikke minst hvordan vi sammen med vår kompetanse og våre tjenester klarer å levere helhetlige løsninger, forklarer Fragge.

Produkter og tjenester som sparer tid og kostnader

For å levere på kundeløftet har Pipelife de siste årene videreutviklet sine produkter og tjenester. Produktene er designet for å være monteringsvennlige, holdbare og tilpasset norske forhold. I tillegg tilbys tjenester som tegning, skreddersøm, prosjektstøtte og logistikkløsninger, noe­ som sparer tid og kostnader for kunden.

- Produkter som varer lenge, tåler belastning under installasjon og bidrar til færre avbrudd gir direkte utslag i effektiviteten hos kundene, sier Fragge.

Løftet forplikter – også internt

Kundeløftet er ikke bare en ekstern kommunikasjonsstrategi. Det er også et internt styringsverktøy.

- Når vi sier hva markedet kan forvente av oss, forplikter det oss til å levere. Samtidig gir det folka våre en klar retning og en forståelse av hvordan deres rolle bidrar til helheten, sier Fragge.

Han trekker paralleller til idretten:

- Ingen holder seg på toppen uten kontinuerlig trening. Vi må alltid være på tå hev for å opprettholde vår posisjon.

Bildetekst: Pipelifes nye kundeløfte forplikter også internt - fra lærling til ledelse. Her representert ved Oliver Emre Heggland og Jørn Fragge. Foto: Pipelife Norge
 

Lytter til bransjen – lanserer stor markedsundersøkelse

For å sikre at Pipelife leverer på det nye kundeløftet, rulles det nå ut en omfattende markedsundersøkelse rettet mot aktører i hele bygge- og anleggsbransjen. Målet er å samle innsikt som kan styrke produktutvikling, service og kundedialog.

- Vi må tørre å spørre kundene hva de mener om oss. Hvordan bidrar vi til å effektivisere deres prosjekter? Hvordan gjør vi det eventuelt ikke? Det gir oss verdifulle svar for å bli bedre, sier Fragge.

Klar for neste etappe

Pipelife ser kundeløftet som starten på en ny fase. Et tydelig fokus på hvordan selskapet skal skape større verdi – fra store infrastrukturprosjekter og boligbygging, til industri og mindre anlegg.

- Med dette løftet på plass er vi klare til å møte fremtiden med entusiasme, engasjement og en klar visjon. Sammen skal vi ikke bare levere rør. Vi skal gjøre hverdagen enklere for hele bygge- og anleggsnorge, avslutter Fragge.