- HMS er på lik linje med merverdiavgift lovpålagt, men vi mener det ikke er nok bare å fokusere på det loven krever. Det er jo ingen bedrifter som sender ut pressemeldinger om at de har betalt merverdi-avgiften til tide. Det forventer alle at man gjør. Slik burde det også være med HMS, skriver Oras i en artikkel på sine hjemmesider.

Oras påpeker videre at de vil fokusere på hensikten med HMS, utover det å overholde myndighetskrav. Det var bakgrunnen for at ledelsen henvendte seg til de 900 kompetente medarbeiderne, og spurte de om hva som kjennetegner en god HMS-kultur.

- Vi ville komme frem til et HMS-løfte, det løftet som ansatte forventer av oss som bedrift. Etter en intern konkurranse kom en av våre yngre kolleger opp med navnet på vår nye kampanje: «Alltid trygt hjem!»  Det er vel nettopp dette som er essensen av HMS, at man kommer like uskadet og frisk tilbake til familien som når man forlot de om morgenen, poengterer ledelsen ved adm.direktør Arne Malonæs

- ” Alltid trygt hjem”  danner nå grunnlaget for vår nye HMS-kampanje med interne HMS-dager rundt om i landet, hvor vi også ruller ut en ny revisjon av vår HMS-håndbok.