Onninen megaexpress på Ensjø i Oslo er flaggskipet blant de 25 butikkene Onninen har over hele landet. Butikken har i mange år vært den største butikken i Onninen, men nå blir den enda større. Butikken er pusset opp, har blitt oppgradert til det nye Express konseptet og fått langt flere varer på lager.

– Dette er en av Norges største faghandel for elektrikere. Vi har bygd opp et helt nytt konsept innen elektrogrossist bransjen. Butikken er nå tilrettelagt for kundene vi betjener på en langt bedre måte. Her skal elektrikerne kunne finne varer til de fleste oppdrag, forteller Morten Fundingsrud og Nils Henrik Stjerne i Onninen.

Butikken vil ha nærmere 10 000 forskjellige varer i hyllene. Det er en økning på 25 prosent fra tidligere vareutvalg. Den nye butikken har også utvidet åpningstiden og er nå åpen fra 06:00 til klokken 18:00 på hverdager.

Den nye kabelavdelingen har 70 forskjellige kabler på trommel i tillegg til flere titalls varianter i metervare. Totalt er det mer enn dobbelt så mange kabler i metervare enn tidligere.

Effektiv handel
Det nye butikkonseptet er utformet for at kundene skal få en mest mulig effektiv handleopplevelse. Det skal være lettere å finne frem til varene og handelen skal være rask og enkel.

– Butikken er mer oversiktlig og bedre merket. Kundene skal ikke bruke tid på å lete rundt i butikken, de skal være ut og montere produktene hos kundene sine. Vi har også økt antallet kasser til fire slik at vi unngår kø, forteller butikkutvikler Nils Henrik Stjerne i Onninen.

Butikken er en del av Onninens multikanal-strategi hvor kundene kan handle på tvers av salgskanalene. På Ensjø er det for eksempel satt opp muligheter for Onnshop i butikk.
Tanken vår er at vi skal kunne hjelpe kunden med alt, gjennom alle kanaler på ett sted.

Stolt butikksjef
Martin Hasle Arnesen har vært butikksjef på Ensjø et knapt år og er veldig fornøyd med den nye butikken.

– Jeg er veldig godt fornøyd med hvordan butikken er blitt. Staben er styrket med flere fagpersoner slik at kundene kan få mer faglig hjelp hos oss, forteller han.

Butikken har fått egen avdeling for smarthus hvor de forskjellige produktene er montert slik at installatører kan teste dem før kjøp. Et hjørne er også tilegnet virtuell virkelighet hvor kunder kan teste ut produkter.