- Det blir navneskifte også i Norge, bekrefter administrerende direktør, Torkil Skancke Hansen overfor www.vvsforum.no.

Man ønsker å bygge et nytt varemerke med Imtech Nordic, men de forskjellige tekniske disiplinene vil ikke bli slått sammen.

Best for kundene
Utgangspunktet for denne type samordning er ønsket om å skape en felles strategi og visjon. Nå vil det også bli enklere å foreta felles vurderinger til konsernets beste.
- Det er her vil bli en intern reise for ledelsen og de ansatte. Vi skal jobbe frem en forståelse for at dette vi nå gjør er det beste for våre kunder, sier administrerende direktør i Imtech Nordics og NVS, Juan Vallejo.

Nå har man blitt enige om varemerke Imtech Nordic og deretter skal det drøftes hvordan man sammen skal bli enda sterkere og bedre i markedet.
- Kanskje vi skal jobbe sammen om salg, skape flere egne løsninger og felles utdannelse av prosjektledere, sier Vallejo.

Vokse i Norge
Åpenbare fordeler ved en slik sammenslåing til et varemerke er fellesløsninger som IT og økonomi. De tekniske disiplinene skal altså ikke slås sammen. Konsernledelsen og eierne er opptatt av at lederskapet og kunnskap ikke skal tynnes ut. Man skal ikke miste slagkraft på noe område. Snarere tvert i mot.

- Vi må ha teknisk kompetanse og være dyktige overfor kundene. Vi er helt avhengige av dette og vi har en ambisjon om vekst i Norge innen el- og ventilasjon. Det kreves kompetanse for å nå slike mål, sier Juan Valljo.