- Dyktige fagfolk gjør ikke feil med vilje, og feil skal heller ikke forekomme. Men med dårlig tid og mange baller i lufta, kan det likevel skje. Med de nye sjekklistene i JobOffice, er det blitt enklere og raskere å sjekke at det faglige arbeidet faktisk holder mål, opplyser Ustad i en pressemelding.

- Ved å gjennomgå sjekklistene før man forlater et utført oppdrag, unngås smårusk som gjør at man må komme tilbake senere. Sjekklistemodulen er med på å bevisstgjøre de som er ute på jobb, slik at jobben med større sannsynlighet blir utført riktig med en gang.

Digitaliserer rørbransjen
Holte har over 1100 kunder i rørbransjen, og er desidert størst innen VVS. - Våre kunder har høye krav til oss og forventer at våre digitale verktøy hjelper dem med å få en enklere hverdag. 9 av 10 bruker JobOffice daglig til enten beregning av anbud, registrering av timer og varer, dokumentering og kvalitetssikring av jobben eller til fakturering, forteller Ustad. Det tyder på at digitale løsninger er kommet for å bli i VVS-bransjen og systemer som JobOffice blir en naturlig del av hverdagen til rørleggerne.

Slik fungerer det i praksis
- Vedkommende som er ute på jobb får tildelt en sjekkliste på enten nettbrettet eller mobilen, sier Terje Falmår, rørleggermester og fagsjef for VVS i Holte. – Dermed kan man enkelt avkrysse sjekkpunkter, notere avvik og legge til bildedokumentasjon direkte fra sin håndholdte enhet. De kvitterte sjekkpunktene sendes da tilbake til kontoret hvor prosjektleder får full oversikt og kontroll.

Samarbeider med Rørentreprenørene i Norge
- Holte samarbeider med den største bransjeorganisasjonen i Norge, forteller Falmår. – Det er en anerkjennelse å bli innkalt til slikt samarbeid. Sammen med disse og et knippe toneangivende aktører i bransjen, får vi i Holte være med og diskutere standard for bransjen. Vi er stolte av at våre nye sjekklister som lanseres nå, tilfredsstiller denne standarden, avslutter Falmår.