– Jeg har veldig sans for miljøperspektivet i det de jobber med, sier markedssjef Hilde Eriksen om sin nye arbeidsgiver ABK AS i en pressemelding.

Etter lang fartstid i mediebyrået Carat takket Hilde Eriksen ja til å bli markedssjef for ABK AS, en av Norges største varmepumpe-importører.

– Jeg har hatt ABK som kunde siden 2007, så jeg kjenner folkene godt og liker produktene. Samtidig har jeg veldig sans for miljøperspektivet i det ABK jobber med, forteller Eriksen. Hun legger til at det også er spennende å få jobbe på annonsørsiden, etter å ha hatt mange ulike roller innen medier og kommunikasjon. Timingen er også bra; salget av varmepumper er høyere enn noensinne.

– Hilde har demonstrert en god forståelse for markedsmekanismer i varmepumpemarkedet, og vil tilføre oss økt kunnskap om hvordan vi best kan kommunisere våre budskap ut til markedet og myndigheter, sier Daniel Kristensen, administrerende direktør i ABK AS. Han trekker også fram en annen styrke hos sin nye markedssjef.

Hun er godt gift med en varmepumpemann, og har en solid forståelse for hvordan folk flest ser på varmepumper.