- Vi ser at VVP er talerør for tunge leverandører inn i et voksende VA-marked, og samtidig en viktig bidragsyter for synlighet og informasjon til offentlige- så vel som private aktører, sier salgs- og markedssjef i Hallingplast, Sverre Tragethon.
Økt markedsandel Hallingplast har de senere årene fått en betydelig økt markedsandel i det norske VA-markedet, og har dermed også fått en betydelig økt omsetning gjennom rørgrossistene. - Vi ønsker Hallingplast AS varmt velkommen som nytt VVP-medlem. Hallingplast AS blir dermed medlemsbedrift nummer 40 i VA og VVS produsenten VVP, sier daglig leder Bjarne Haugland. Han tror Hallingplast vil ha stor nytte av medlemskapet, og mener bedriften med sin kompetanse også vil bidra inn i et bransjefellesskap med andre tunge aktører innen VA og VVS. Viktig funksjon VA og VVS produsentene VVP er en bransjepolitisk organisasjon som taler produsentenes sak i og utenfor verdikjeden. Foreningen samarbeider aktivt med andre bransje- og næringslivsorganisasjoner innen bygg- og anleggsektoren og har en betydningsfull funksjon for medlemsbedriftene, med spesielt fokus på informasjonslogistikk, etikk og god samhandling i VA- og VVS-bransjen. Sverre Tragethon mener Hallingplast er en viktig leverandør inn i arbeidet med den pågående fornyelse og utbygging av ledningsnettet i Norge i årene som kommer, og ser VVP som en viktig interesseorganisasjon og en synlig aktør med økt betydning i årene som kommer. -Behovet for en koordinerende og samlende aktør som representerer de tunge leverandørene, spesielt i kommunikasjonen med offentlige institusjoner, er blitt mer åpenbart for oss, sier Tragethon. Gleder seg til Hallingtreff Bjarne Haugland på sin side mener Hallingplast og samarbeidende organisasjoner som Rørinspeksjon Norge og Scandinavian Society for Trencless Technology, SSTT, har markert seg spesielt sterkt gjennom det årlige Hallingtreffet. Dette treffet, som samler drøyt 250 deltakere i januar hvert år, er nærmest blitt en institusjon i norsk vannbransje, mener Haugland, som gleder seg til å møte konferansedeltakere og arrangører under det 21.Hallingtreffet i januar neste år. Han mener det også har vært et meget fornuftig valg av Hallingplast å melde seg inn i en godt etablert bransjeorganisasjon samme år som bedriften markerer sitt 50-års jubileum.