Europas største produsent av sanitærutstyr skal levere baderoms-interiøret til det tradisjonsrike Stavanger-hotellet som gjenåpnes i løpet av 2017. Til tross for at flere rimeligere aktører deltok i anbudsprosessen, var kvaliteten og designet på GROHEs produkter det avgjørende når valget av leverandør på sanitærteknikk falt på dem, skriver Grohe i en pressemelding.

Camilla Songe-Møller i Link Arkitektur Stavanger, som er prosjektansvarlig for utformingen av hotellet, begrunner valget av GROHE som sanitær-leverandør med Radisson Blus ønske om å tilby gjestene sine produkter av høy kvalitet.

Saken fortsetter under bildet:

Rainshower F-serien er også et av produktene som leveres til Radisson Blu i Stavanger.[/caption]

- GROHEs serviceordninger knyttet til alt det praktiske gjør at produktene egner seg veldig godt på hotellet. Både produktforsikringen og den raske servicen er et stort pluss. I tillegg har produktene god, klassisk design og en coating som gjør at fingermerker ikke setter seg. Med andre ord en perfekt kombinasjon av kvalitet og design, sier Songe-Møller.

Også Country Manager i GROHE Norge, Ole Christian Mork, er fornøyd med tildelingen. Større næringslivskontrakter blir nemlig et viktig satsningsområde for GROHE i årene fremover.

- Det er veldig hyggelig at GROHE kom best ut av totalvurderingen som ble gjort i forbindelse med restaureringen av Radisson Blu Atlantic Hotel. Produktene våre har lang levetid og holder god kvalitet. Det betyr blant annet at merkostnader knyttet til reparasjoner og vedlikehold reduseres. I tillegg håper og tror jeg produktene våre vil bidra til et ekstra hyggelig hotellopphold for hotellets gjester, sier Ole-Christian Mork, Country Manager i GROHE Norge.

Brødrene Dahl er grossist for leveransen og Roxell ansvarlig for installasjonene.