- Kjøpstallene hittil i år viser en god vekst og vi ligger godt foran tallene som NRF (grossistene) rapporterte per første kvartal, opplyser daglig leder i Bademiljø AS, John-Arne Eiken til www.vvsforum.no.

Det at Bademiljø har hatt en god start, viser at kjeden fortsetter i samme, gode sporet. De foreløpige resultatene som er meldt inn for 2012 viser nemlig at tallene er bedre enn i 2012, da driftsresultatet hos medlemsbedriftene lå på 5, 8 prosent.

- Vi har fokus på å være «Best på bad» og bruker dette aktivt i markedsføringen. I det legger vi at vi ønsker å fremstå som en totalleverandør av komplette baderom. Dette viser vi i praksis gjennom konseptet «10års garanti – tett bad» og det viser at vi tar jobben på alvor, for bak dette konseptet ligger det strenge krav til faglig utførelse, kompetanse og dokumentasjon, sier Eiken.

Satser på kompetanse
- Dere har satset mye på kompetanseoppbygging. Dette fortsetter i 2013?
- Ja, så absolutt. Kompetanse har vært et viktig stikkord i kjedemenyen til Bademiljø de siste årene og vi har sett god effekt av de tiltakene vi har gjort. Blant annet har vi laget interaktive opplæringsmoduler innen varme/energi, salgsprossen og nå sist basiskompetanse på flis. Det legges opp til at bedriftene kan løse oppgaver både i grupper og individuelt. I tillegg har vi hatt flere fagsamlinger og kurs – både regionalt og på landsbasis.

Bademiljø har vært og er stadig vekk meget opptatt av effektiv markedsføring – som fungerer i lokalmiljøet. Med nærmere 120 utsalg er det viktig å skape trafikk som utløser salg. Samtidig ønsker ikke Bademiljø å være en typisk lavpriskjede som kun fokuserer på pris. Bademiljø ønsker å skape en balanse mellom fag, kompetanse og inspirasjon og gode tilbud

Vil satse på nett
- Vi har også hatt stort fokus på nettsidene våre, for flere og flere kunder startet kjøpsprossen på nettet, sier John-Arne Eiken og legger til at mange av medlemsbedriftene har en fin utvikling på varme/energisiden.