Seminaret på Gardermoen hadde fokus på drift, lønnsomhet, ulike overtakelsesmodeller med hensyn til eierskifte og lederskap rent generelt.
Comfort ønsker i større grad enn noen gang å fokusere på lønnsom drift. Uten lønnsom drift ingen virksomhet over tid, så akkurat dette temaet fanget de unges interesse.

Utvider butikkonseptet
De ansatte ved kjedekontoret holdt innlegg med nyttige tips og råd knyttet innkjøp, marked og økonomi. Det ble vist eksempler på hvordan bedriftene kan opparbeide gode og høyere bonusordninger, samt ideer for å skape en bedre link mellom butikk og rørleggeriet. Comfort ser at de bedriftene som klarer balansen mellom å utnytte begge deler, gjør det bra driftsmessig.

Comfort utvider og styrker nå hele sitt butikkonsept, i tillegg til enda større satsing på rørleggersiden. Teknisk FORUM i Comfort jobber nå aktivt med flere prosjekter for å ivareta rørleggerne i kjeden, Ny plan skal legges frem for eierne senere i høst.

Nærmere 40 medlemsbedrifter deltok på seminaret, som må kunne karakteriseres som meget vellykket.

Nytt seminar kommer
En rekke av seminardeltakerne var døtre og sønner av kjente navn i Comfort-kjeden, men det var også flere nye ansikter som har kommet inn som ledere og som ikke har familietilhørighet. Enkelte representanter fra den eldre garde var også på plass for å bidra med sin kunnskap og sine erfaringer.

Det er avgjørende betydning, at fremtidens Comfort-ledere knytter relasjoner i en tidlig fase. Kommunikasjons- og markedskanaler er stadig i og derfor ønsker Comfort å inkludere de yngre kreftene i en tidlig fase for å videreutvikle kjeden.

Det planlegges et nytt seminar og temaer står allerede å Comfort-ledelsens blokk.