– Vi har absolutt fått frem budskapet vårt, som blant annet er at studieløpet frem mot å bli rørlegger må rendyrkes, at det må mer praksis og mindre teori inn i studiet og at bransjen selv må få kontroll på utdanningen, sier fagsjef Sanitærteknikk i Rørentreprenørene Norge, Are Skaar Nielsen.

Han lister presseoppslag i Sunnmørsposten, Rana Blad og reportasje på TV Vest som tre av de viktigste resultatene lokalt.
– Selv om kommunevalget nå er overstått vil vi fortsatt jobbe med synliggjøring av rørbransjens løsninger for fagutdanningen. I første omgang tar vi med oss erfaringene fra valgkampen til Bygg Reis Deg-messen i oktober

Facebook som kanal
Fylkesordfører i Rogaland Janne Johnsen er en av dem som har sett verdien av å fronte arrangementet på sine egne Facebooksider.

Hun tok den uhøytidelige konkurransen med et stort smil, og understreket viktigheten av at vi har dyktige fagutdannede gjentatte ganger i sin appell.

Mo i Ranas ordfører Kai Henriksen bejublet også arrangementet, og mente det var både viktig og hyggelig å bidra til å sette fokus på rekruttering av dyktige ungdommer til yrkesrettede fag.

Engasjerte fagpressen
Fagpresse som VVSForum og Rørfag har fulgt arrangementet tett, og Rørentreprenørene Norge har nådd ut til store publikumsflater via sine Skikkelig Rørlegger- og Bli Rørlegger-sider på Facebook.

– Takk til alle som har stått på for å gjennomføre Master til mester. Uten opplæringskontorer, skoler og velvillige leverandører hadde vi aldri fått dette til, sier Skaar Nielsen.
Kilde. rornorge.no