Under generalforsamlingen i daværende NRL ble det fattet vedtak med klart flertall om navneskifte og logoendring, så dette har vært kjent en tid med andre ord. Likevel var 1. mars en merkedag i foreningens historie.

Saken fortsetter under bildet:

Til venstre ser vi den nye logoen, mens til høyre har vi NRLs nå historiske logo. 

- Det nye navnet passer godt med vår nye bransjestrategi. Navnet gjenspeiler de verdiene og tankene om en fremtidsrettet bransje, sier administrerende direktør i Rørentreprenørene Norge, sier Tor Backe.

Tor Backe presiserer at navneskiftet vil være med på å løfte frem rørleggerbransjen som en kompetent bransje. Ventilasjons-, elektro- og maskinbransjen har brukt begrepet «entreprenør» om seg selv lenge. Av den grunn er det fornuftig at også rørleggerne inkluderer dette i sitt navn.

- Både små og store bedrifter er entreprenører, så dette var et riktig valg, mener Backe.

Noen vil sikkert savne både den gamle logoen og selve navnet. NRL har hatt og har fortsatt en solid forankring i bransjen, men nye tider krever nye tanker, ideer og ikke minst en nytt visuell design.

-Det er viktig på se fremover og tenke nytt, understreker Tor Backe i Rørentreprenørene Norge.