Comfort lanserte under årets kick-off en ny profil. Med det markerer Comfort et taktskifte for kjeden. De har valgt å bryte ned fokuset på retail og utsalgssteder, og heller sette menneskene og kundene i hovedrollen. Trygghet og tillitt skal være de nye byggeklossene for å vokse videre. Leverandørene til kjeden og samarbeidet med dem, nevnes som særdeles viktig for rørleggerkjeden.

Bygge kunnskap
Comfort har en klar ambisjon om å være den rørleggerkjeden med best kompetanse på alle fagområder. Kjeden har opparbeidet seg et sterkt produkt på butikksiden, men etter hvert har dreiningen mot mer rørleggeri blitt mer og mer tydelig. Det førte til opprettelsen av Teknisk Forum i fjor. Varmesatsingen til kjeden har blitt en stor suksess.
- Vi bygger fagkunnskap på alle områder, og skal være best på det. Det er vårt ubestridte mål. Det er viktig å understreke at dette skjer ved å bygge sten på sten. Samtidig er vi opptatt av å skape tillit og trygghet ovenfor våre kunder, noe vår nye kjedeprofil underbygger. Vi har gjort både interne og eksterne undersøkelser, og der igjennom staket ut veien videre. Den består av å bygge opp vår kompetanse på flere områder, både fagteknisk og på butikksiden, satsing på de yngre medarbeidere i kjeden, dette i samlet sum skal gi oss konkurransefordeler, påpeker Nerdrum.

Comfort-lederen er klar på at det er kjedeledelsens ansvar å tilføre medlemmene den nødvendige kunnskapen for å lykkes i en tøff konkurranse hverdag.

- Vi skal tilføre alle våre medlemmer kunnskap, det være seg man jobber i butikk, jobber med daglige rørleggeroppgaver eller er prosjektleder. Kjeden kjører hele tiden kurs for både rørleggere, butikkansatte, og prosjektansvarlige. Jeg er stolt av våre medlemmer, de viser en glød og entusiasme for det vi sammen driver med.

Nerdrum poengterer at disse resultatene ikke hadde vært mulig å få til uten kjedens dyktige leverandører. 
- Her får vi tilført masse kunnskap og gode produkter som hjelper oss til å utvikle oss videre, og ikke minst føle oss trygge på at vi gjør en god jobb, og leverer hva forbrukeren vil ha, og forlanger. Vi har mange ulike prosjekter vi jobber med innen forskjellige fagområder. 

Satsing på de yngre
Comfort har utviklingsprogrammer for alle sine medlemsbedrifter. Det satses mye på at alle skal føle en sterk tilhørlighet, og at dette gir seg utslag i god og lønnsom drift. Nerdrum har derimot et hjertebarn hun brenner veldig for.
- En ting jeg er veldig stolt av er vår satsing på de yngre medarbeiderne i Comfort, og som er helt nødvendig. Vi har hele 40 medarbeidere vi følger opp svært tett med ulike programmer og kurs. Der er vi unike, og ikke minst gir det oss en ”bust ” som gir oss stor tro på fremtiden. Den yngre generasjonen angriper problemstillingene på en annen måte, og er åpne for nye ting. Så for oss litt mer erfarne, er det en veldig viktig oppgave å videreføre kompetansen. Generasjonsskiftet tar rundt 5-10 år, derfor er det viktig å tenke langsiktig allerede nå, sier Nerdrum.
- I tillegg har vi en ung markedsavdeling som også tenker nytt og innovativt, og er veldig dyktige. Comfort har aldri brukt sosiale medier så aktivt som nå. Dette er arenaer hvor det er viktig å synes. 

Comfort vokser i både omsetning og medlemmer
Comfort har åpnet to nye Comfort butikker hittil i år. En på Jessheim og en i Nittedal.
- Vi gjorde det bra i 2014, og den positive trenden fortsetter. Comfort har hatt en veldig bra start på 2015, og kjeden øker omsetningen i motsetning til de generelle bransjetallene som viser en nedgang. Det håper jeg beviser at vi gjør mye riktig. Jeg er veldig glad for at jeg tok turen landet rundt og hilset på alle medlemmene den gangen jeg begynte i Comfort. De ga så mange positive og gode innspill underveis. Det har vært veldig viktig i arbeidet med å forme kjeden. Det skal være en helhetstanke bak alt vi gjør, og med de prosjektene og tiltakene vi har gjennomført hittil viser at vi har gjennomføringskraft også. Det er det ikke alle som har, påpeker Comfort-lederen.
- Vi er også den kjeden med færrest ansatte på kjedekontoret. I dag er vi totalt 10 medarbeidere, og jobber i en flat organisasjonsmodell. Det er viktig at alle bidrar, og det er viktig å gi ansvar og tillit. Det tror jeg er motiverende for å skape resultater, noe vi er helt avhengig av, sier en oppglødd og kamplysten Nerdrum avslutningsvis til VVSforum.