- Fjoråret sett under ett har vi hatt mange og gode møter med kunder og med bransjen. VVS-dagene var en viktig arena i så måte og ga mange gode møter med nye og gamle bekjentskaper. Produktnyheter er introdusert og vi har forberedt produktlanseringer som kommer på nyåret, sier adm.direktør i Grundfos, Truls Lystang i en pressemelding.

Lystang trekker også frem flere andre viktige satsingsområder. - Digitalisering har vært og vil også i fremtiden være et fokusområde for oss. Produktinformasjon tilbys online, vi legger til rette i større grad for teknisk selvhjelp, hvor kunden raskt og enkelt selv finner svar på problemet, og vi tilbyr online løsninger for pumpevalg samt app’er som gir svar der og da. I løpet av det siste året har vi også tatt i bruk sosiale medier. Alle touchpoints med kundene våre er viktige og vi skal være der kunden er. Det er pumper vi lever av, men like viktig er merverdien pumpene gir for kundene, sier Lystang. Pumpeleverandøren har i løpet av 2016 gjort endringer ved avdelingene i Bergen og Trondheim. Begge avdelingskontorene har tatt i bruk nye og forbedrede lokaler, og målet med flyttingen er å serve kundene på en enda bedre måte. - Bærekraft står høyt på agendaen og viktige milepæler er nådd i 2016. Vann og vannteknologi er kjernen i det Grundfos gjør, sier Lystang. -Alt handler om vann når det kommer til stykket. Det at vi som selskap besitter en kunnskap og teknologi som gjør en forskjell, har også satt oss på den globale agenda i år. Det å få være en aktiv deltaker og bidragsyter i debatten om bærekraft har vært av stor betydning. Blant annet i debatten om verden oppnår FNs 17 klimamål.

Lystang fremhever også deres engasjement rundt håndball EM, hvor han selv var tilstede under EM i Sverige rett før jul. - Håndball EM har vært et eventyr med fantastiske sportslige prestasjoner og som stolt sponsor for 10. år på rad, så er det mye med håndballen vi i Grundfos identifiserer oss med: Lagånd, gode verdier, nærhet til kunder og marked - og ikke minst målrettet fokus. Alle avgjørende faktorer for oss som selskap, og helt klart noe av det som har tatt oss dit vi er i dag, sier Lystang avslutningsvis.