Etterspørselen etter teknisk service og prosjekter er fortsatt god i våre markeder. Omsetningen økte i andre kvartal, og Bravida fortsetter å vokse innenfor service. EBITA-marginen var lavere enn i fjor på grunn av lavere resultat i Norge og Danmark. Ordrereserven fortsatte å øke og er på et nytt rekordnivå. Den høye oppkjøpstakten har fortsatt, og i kvartalet har det blitt gjennomført syv oppkjøp, sier Mattias Johansson i en pressemelding.
Vi er, til tross for to utfordrende prosjekter, fornøyd med det norske resultatet så langt i 2019 istemmer Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge. Vi har hatt en vekst i omsetningen siste halvår på 10%, noe vi er svært fornøyd med. Spesielt gledelig er det å se veksten komme i servicesegmentet, et segment vi har stor fokus på. Veksten gir grunnlag for nok et år med rekordhøyt inntak av lærlinger, en viktig forutsetning for videre vekst, fortsetter han.
Framtidsutsikter
Bravidas risikonivå er godt balansert ved at vi er lokalisert på rundt 160 steder i Norden med over 55 000 kunder i ulike segmenter. Den geografiske spredningen, det brede tilbudet og en stabil og differensiert kundebase gir lav eksponering mot enkeltstående markeder og kunder.
Ordrereserven er på et rekordhøyt nivå og hoveddelen av ordrereserven er mange små og mellomstore prosjekter som sammen med vår store servicevirksomhet vil bidra til en stabil omsetningsutvikling framover. Den langsiktige underliggende lønnsomheten er fortsatt god, og den fremtidige utviklingen ser positiv ut.