Det skriver NCC i en pressemelding tirsdag.

Det svenske ordet "bo" symboliserer hjem, og "nav" samlingspunkt. Dette er essensen av hvem Bonava er. Bonava bygger ikke bare hus - Bonava skaper hjem og nabolag, der mennesker lever sine liv.

- Vi gleder oss til å bygge et sterkt forbrukermerke som gjenspeiler våre kjerneverdier og appellerer til en stor målgruppe, sier adm. dir. for NCC Bolig i Norge og Danmark, Torben Modvig.

Navnet vil fungere som en påminnelse om at Bonava skaper både hjem og nabolag. Bonava’s visjon er å skape vennlige nabolag, som gir den høyeste livskvalitet for menneskene som bor der. Dette betyr ulike ting for ulike mennesker, og det kan endre seg over tid. Som utgangspunkt for sin reise vil Bonava sammen med kunder og samarbeidspartnere forsøke å finne den optimale løsning på dette.

Planen er at varemerket skal lanseres i løpet av 2016 på samtlige åtte markeder.