Bakgrunnen for den totale rehabiliteringen av kjedens profil, er å møte en stadig tøffere konkurranse i markedet fra e-handel, flisbutikker, og byggevare. Det skal møtes med et enda sterkere fokus på fagmann og faghandel, kompetanse, synliggjøring på alle arenaer, og kommunikasjon i butikk.

Det var ikke noe å si på entusiasmen blant rørleggerkjedens medlemmer under presentasjon av det nye konseptet tirsdag kveld. Rørleggerbedriften Andersen & Sønn AS i Bergen har vært pilotbutikken i omprofileringen.

Saken fortsetter under bildet:

Kjedeleder John-Arne Eiken er strålende fornøyd med Bademiljøs nye profil

- Konkurransesituasjonen har endret seg mye de siste årene, og derfor må vi fremstå tydeligere en noen gang, påpeker kjedeleder i Bademiljø, John-Arne Eiken.
- Vi har gjennomført en dramatisk endring, men det var og er helt nødvendig for å fremstå tidsriktig. Jeg føler at vi har funnet en profil, logo og et kjede-konsept som gjør oss svært attraktive på alle måter. Men det er viktig og understreke at vår policy som kjede, vil inneholde de samme verdiene som vi hele tiden har hatt.

Eiken forteller at ut fra tilbakemeldingene fra medlemmene har de truffet riktig.
- Dette gir oss den ”boosten” vi trenger for å løfte fokuset vårt på å gjøre oss enda dyktigere på alle områder. Bademiljø skal satse knallhardt på å utvikle seg i alle ledd, og vårt fortrinn med både butikk og fagmann skal hjelpe oss frem.

Bademiljøs nye profil er nøye gjennomtenkt. Både utseende og uttrykk skal kunne kommuniseres enkelt ut til markedet, butikken er utviklet med tanke på å gi kundene en totalopplevelse.
- Vi har tenkt nøye gjennom hvordan vi skal guide kundene gjennom butikken. Det skal være oversiktelig, men vi skal samtidig friste kunden. Derfor har vi laget en mal som alle butikker skal følge, sier Jørgen Baardson i Bademiljø.