Danskene krever energimerking for følgende bygninger: •Ved salg (også ved leie etter juli 09) •Regelmessig for bygninger over 1500 m² (1000 m² etter juli 09) •Alle offentlige bygninger over 60 m². •Alle nye bygninger kilde: bnl.no
Energimerking av bygninger
29.08.08: I Danmark var 50.000 bygninger energimerket ved utgangen av 2007. I gjennomsnitt hadde disse bygningene en besparelse i energiforbruket på 20%. Tilbakebetalingstiden for tiltak er ca 9 år. Fra juli 2009 strammes reglene for pålagte tiltak inn ytterligere.
Denne artikkelen er over 9 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Rørleggeren er boligeierens viktigste rådgiver

![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6501249_5482895.jpg)
