– Mandag 15. mars monterte en av våre rørleggere en vannmåler i Oslo. Da rørleggeren stengte den 2 tommer store hovedstoppekranen røk kranhuset tvers av, på kort tid ble hele kjelleren i blokkende seende ut som en svømmehall. Den forskrekkede rørleggeren tilkalte forsterkninger fra kollegaer. Også Vann- og avløpsetaten i Oslo kommune ble varslet og rykket ut for å stenge vannet på hovedledningen i gaten.
– Våre tre representanter holdt på i over åtte timer for å sørge gi beboerne vannet tilbake. Samtidig ble et eksternt firma engasjert for å fjerne vann og starte opptørking av bygningen.
Regningen kunne ha vært unngått hvis normalt service og vedlikehold hadde vært ivaretatt, sier daglig leder Gunnar A. Ludvigsen i Rørleggersentralen.



![BD Sentrert blå (3)-1[1]](https://img1.custompublish.com/getfile.php/5482895.2971.uszzjb7la7aput/0x70/6499598_5482895.jpg)