– Vi har nå passert de første førti årene som leverandør til rørbransjen i Norge, og nå starter de neste førti. De blir garantert annerledes, påpeker Korsbakken ovenfor VVSforum.

Under markeringen i slutten av august kunne baderomsleverandøren presentere et nydesignet showrom, samt et bredere produktspekter en noen gang. I jubileumsåret har man også endret profil på alt av markedsmateriell og salgsverktøy. Tanken er å ”brande” Korsbakken i mye sterkere grad en man har gjort tidligere. Man ønsker å tydeliggjøre hvem som markedsfører kjente merker som blant annet Damixa og Bathco.

Saken fortsetter under bildet:

Gjengen i Korsbakken Trading som sammen bidrar til godt arbeidsmiljø og gode resultater.  Bak fra venstre Amund Berg, Lars Korsbakken,Tommy Henningsen, Bjørn-Erik Berger,  Arne Korsbakken, Øyvind Helseth, Glenn Jørgensen. 
Foran fra venstre: Leticia Conde fra Bathco, Lene Kroken, Marianne C Larsen og Tine Samsing.


Store endringer
- Vi som bransje har ikke forandret oss mye de siste 10 årene. Men markedet rundt oss har endret seg betydelig. Det setter nye krav til oss, og vi må tenke nytt på hvordan vi skal nå ut med våre produkter og ikke minst hvordan dette skal formidles, til både forbrukere og rørleggere. Kombinasjonen med å være aktiv på sosiale medier, samt skape arenaer hvor forbrukeren ser produktene, blir helt avgjørende, understreker Korsbakken. 
- Det er stor kamp om synlige produkter i markedet og i bransjen. Vår holdning er klar, vi må endre oss og tenke nytt. På vårt siste salgsmøte var budskapet klart og tydelig på at vi er i en endringsfase.

Mer komplett leverandør
Korsbakken Trading har utvidet produktporteføljen mye de senere årene. Fra å være en ren leverandør av kraner til kjøkken og bad, selger de i dag servanter, toaletter, baderomsmøbler.
- Vi samarbeider tett med en rekke europeiske produsenter, spesielt danske, italienske og spanske. Disse opererer i markeder som er tidlig ute med nye trender og nytt design. Flere har unike produkter som supplerer produktmiksen vår veldig bra. - Vi er stolte av de merkevarene vi representerer, understreker Korsbakken.

Saken fortsetter under bildet:

På besøk var også VVS Eksperten: Her representert av Birgitte Tunheim og Jørgen Pettersen, sammen med Lars Korsbakken. 

Hjelper rørleggervirksomhetene
Korsbakken mener det er viktig å kunne tilby rørleggerne noe mer en bare produkter. Produktene i seg selv er stort sett enkle å forholde seg til, men vår filosofi er å hjelpe rørleggerne med ideer og inspirasjon. Derfor er vårt nye showrom viktig.
- Her kan vi vise utstillinger og produkter i alle kategorier. Hit kan rørleggeren komme, se løsninger, eventuelt ta med seg kunden. Tanken vår er at det man finner her, skal være mulig å bygge i butikken til rørleggeren. Vi har laget moduler som lett kan settes sammen til ulike ustillingsmoduler, små eller store, det være seg vasker, toaletter, eller baderomsmøbler. Alt sammen skal kunne stilles ut på en enkel og lite plasskrevende måte i butikken. Fargevalget er også gjennomtenkt, sier Korsbakken.

I tillegg til å legge betydelige ressurser i et stort showrom har baderomsleverandøren også utviklet et eget samarbeidskonsept tilpasset rørleggeren.
- Vi ønsker å være en samarbeidspartner og medspiller som kan bistå på andre områder en bare salg av produkter. Skal rørleggeren tjene penger på synlige produkter, tror vi at vår kunnskap kan være til hjelp. Vi har utviklet ulike verktøy som salgskonsepter, budsjetter og markedsplaner som skal gjøre det enklere for rørleggeren. Og vårt samarbeid med kjedene i bransjen er av stor betydning.

Saken fortsetter under bildet:

Korsbakken Trading samarbeider tett med den spanske produsenten Bathco som er kjent for små servanter i utsøkt design.
Arne og Lars Korsbakken sammen med Leticia Conde fra Bathco. 


Fornøyd med oppslutningen
Korsbakken påpeker at feiringen var en veldig positiv opplevelse for alle i Korsbakken Trading.
– Alle ansatte står på og gjør en veldig god jobb. Det skaper trivsel, resultater, og ikke minst en hyggelig atmosfære. Jeg håper også at våre kunder og leverandører var fornøyd med markeringen av vårt 40 års jubileum. Vi takker alle som tok turen til oss den dagen, sier Korsbakken.

Korsbakken Trading ble etablert i 1976. I dag omsetter Korsbakken Trading for rundt 75 millioner, og har 14 ansatte.

Fra utstillingen i det nye showrommet: