Byggedagene er møteplassen for en samlet byggenæring i Norge og samler nærmere 1000 deltakere over to dager på Radisson Blu Plaza.

Aalen mener at hvis VVS-bransjen ønsker å heve sin fagkompetanse må produsenter, leverandører og grossister intensivere trening og kursing.
- Jeg er av den oppfatning at vi må bli mye flinkere til å dele kunnskap om installasjoner og systemer med alle i verdikjeden, fagmiljøer, og faktisk også mellom konkurrentene. Dette høyner profesjonalitet, konkurranse, innovasjon og gjør rørleggerfaget enda mer attraktivt, sier Aalen.

Geberit hadde laget en komplett sanitærvegg med installasjonssystem for vegghengt sanitærutstyr, avløpsrør og vannrørføringer integrert horisontalt fra en rørsjakt.

- Det var en meget god konferanse med engasjerte foredrag om byggenæringens mange utfordringer, men også suksesser. Det eneste var at det var litt for få fagtekniske personer fra entreprenørene tilstede, påpeker Aalen.
- Men vi fikk opprettet god kontakt med flere interessante aktører i byggebransjen, og formidlet vårt budskap om våre systemer. Det var spesielt fokus på livsløpskostnader (LCC), rask byggetid, lyddemping, plassbesparelse, brann og universell utforming med comfort i toalettrommet.


Arvid Aalen i Geberit Norge mener det er viktig at de som en stor innovativ produsent av sanitærløsninger får vist seg frem for en samlet byggenæring på Byggedagene. (Foto: Svanhild Blakstad)