- Comfort er bransjens sterkeste kjedekonsept og merkevare, en posisjon vi ønsker å beholde også i framtiden. De årlige messene er i så måte viktig både for å styrke lagfølelsen og minne hverandre på at vi hele tiden må ha rett fokus, sier administrerende direktør Kari Øgle Kjensberg.

Da gjengen fra kjedekontoret marsjerte inn i like uniformer og heiet fram Comfort-familien i beste cheerleader-stil, var tomen satt. På øverste rad i  formasjonen, tronet Kari selv – som trives godt på toppen!

Ikke rart stemningen sto i taket fra første øyeblikk under den årlige leverandørmessen, denne gangen på The Qube på Gradermoen.

- Det handler om å gi litt av seg selv, og med det vise at vi setter pris på både ansatte og leverandører, sier hun til VVSforum.

Saken fortsetter under bildet:

For oss er alle leverandører viktige. Alle bidrar til å gjøre oss gode, sier Kari. Her viser hun noen av designkranene til italienske Fima Carlo Frattini.[/caption]

Styrker båndene
– Dette er med på styrke både båndene mot leverandørene og lagfølelsen for butikkansatte og kjedekontorteamet, sier en strålende fornøyd administrerende direktør Kari Øgle Kjensberg.

Fotball var et gjennomgangstema for messen.  Her var dagens program delt i to omganger, med fløytesignal som markerte pause. Het var straffesparkkonkurranser, fotballkamper og mye moro.

- Men det viktigste av alt, er naturligvis de relasjoner som knyttes og de nyhetsoppdateringene vi får på en slik samling. Når du ser hvor mye leverandørene legger i å bygge sine stander, forstår vi at dette betyr mye også for dem.

Saken fortsetter under bildet:

Mange var nysgjerrige på hva Oras kan tilby. Her er det representanter fra Comfort Odda, Comfort Askøy og Comfort Bergen Sentrum som får en innføring i historikk og konsept.[/caption]

- Jeg tør påstå at alle parter har sett fram til dette i lange tider, og for enkelte er det nok et av årets høydepunkter.

Stor optimisme
Kari inntrådte som administrerende direktør ved nyttår, og har en klar strategi for kjedens videre ferd:

– Jeg skal videreføre alt vi er gode på, samtidig som at vi skal utvikle oss ytterligere for å kunne stå best mulig rustet til å møte framtiden. Vi har et unikt konsept ved at vi både kan tilby drømmebadet  og rørleggerkompetansen til våre kunder, sier hun og understreker viktigheten i at det faglige aspektet blir løftet fram.

– Et nytt bad er en stor investering for de fleste, og skal vare i mange år. Da er det viktig at produktene er funksjonelle og tidsriktige, samt at de blir fagmessig installert.

Hun trekker også fram at de skal fremheve den tekniske kompetansen i kjeden, og styrke seg på prosjektmarkedet.

Ambisjoner om vekst
Comfort- Kjeden har i dag nær 100 faghandler med over 1000 rørleggere – og vil gjerne fortsett veksten.

- Det er mange rørleggerbedrifter som ikke har en kjedetilknytning, og vi tar gjerne en prat med dem. Sammen blir vi sterkere, sier hun.

Saken fortsetter under bildet:

VikingBad er en av Comfort-kjedens hovedleverandører, og kunne skilte med en av de største standene på messen.[/caption]

- Etableringen VVS Norge  som felles innkjøpsorganisasjon for Comfort og Bademiljø ser jeg på som positivt. Det vil styrke oss ytterligere, og vi gleder oss til fortsettelsen.

Heia oss! sier en entusiastisk og alltid positiv Kari Øgle Kjensberg.