- VB Favoritt er en samling av kjøkken- og baderomsprodukter av høy kvalitet og god design, og alle har det lille ekstra som gjør dem til favoritter i VB. Av et vareutvalg på rundt 15000 produkter har vi plukket ut 200 design – og funksjonelle kvalitetsprodukter som vi anbefaler spesielt til våre medlemmer. Vi presenterte dette i full bredde og i en egen vernissage under vårt kjedemøte i forrige uke. Mottagelsen var som vi håpet, seier Rita Horsdal Jønsberg, kommunikasjonsansvarlig i Varme og Bad.

Egen avdeling i messen
Under kickoffet hadde man bygget forskjellige baderomsmiljøer som viste de ulike produktene. Meningen er at dette skal videreføres som utstillinger i butikkene til VB.
- Våre utvalgte produkter består av design og kvalitetsprodukter som vi vet våre medlemmer og ikke minst forbrukeren vil like. Dette er merkevare og spesielle produkter, og skal gi våre medlemmer enda sterkere salgsargumenter ovenfor forbruker. Vi tror dette skal bidra til å heve bransjen, og at det ikke bare skal fokuseres på pris, sier Jønsberg.

VB Favoritt skal lanseres for sluttkunden i midten av april.

Tydeliggjøring av merkevaren
VB har endret sin logo. Kjeden ønsker å vise markedet at de ikke bare fokuserer bad, og har derfor fjernet teksten varme og bad i egen logo.
- Det er kun små kosmetiske justeringer i vår logo det er snakk om. Vi ønsker å få frem at VB driver med mye mer en bare bad. Vi satser mer og mer mot bedrifts- og prosjektmarkedet, samt utføre tjenester som drift og vedlikehold. Da må vi bli tydeligere i vår kommunikasjon ovenfor markedet, sier Jønsberg.