- Vi har utarbeidet en beredskapsplan, som blant innebærer at vi har innført hjemmekontor for en stor del av arbeidsstokken, slik at vi har tilgjengelig personell dersom pågangen skulle bli ekstrem. Vi har folk i administrative stillinger som på kort varsel kan brette opp armene og trå til med å pakke og sende ut varer dersom det skulle bli nødvendig, sier adm.direktør Bjørn Moen, Heidenreich AS i en pressemelding. Alle Heidenreich selgere får nå den nødvendige opplæringen til å håndtere vareutlevering over disk, slik at deres kunder fortsatt kan hente varer i butikkene til grossisten. Samtidig har man iverksatt svært strenge rengjøringsrutiner i butikkene, slik at faren for å bli smittet er svært liten. - Vi vet at kommuner rundt omkring nå sender rørleggerne sine hjem, slik at de skal være friske i tilfelle de må ut og reparere vannforsyning, kloakkanlegg etc. For mange kommuner har vi også beredskapslagrene intakt, slik at vi kan levere i løpet av svært kort tid. Når alle de flotte håndverkerne skal rykke ut, er de helt avhengige av at vi som grossist har de nødvendige delene tilgjengelig og kan levere på kort varsel. Markedet kan være helt sikre på at Heidenreich vil være der, og vi skal gjøre vårt ytterste for å levere, påpeker Moen. Og til slutt en liten oppfordring: - Vi har allerede sett eksempler på at enkeltkunder har hamstret smittevernsartikler. Vi vil på det sterkeste oppfordre alle til at vi som bransje opptrer solidarisk, slik at sykehus og helsepersonell kan få disse varene og få gjort jobben sin fremover også, sier Moen. - På vegne av alle oss i Heidenreich ønsker vi alle sammen lykke til med en tøff periode fremover. Vi må nok alle påregne mindre inntekter i tiden fremover, men sammen skal vi som bransje klare oss gjennom dette. Takk for at dere tar et samfunnsansvar sammen med oss! Her kan du se Bjørn Moen fortelle live om de tiltakene man gjør i Heidenreich på grunn av rådende situasjonen