Etter en periode hvor man har jobbet i det stille med kompetanse, produkter, opplæring og utvikling av nye informasjonskanaler, er Wilo nå klare for å trykke hardere på gassen. I løpet av kort tid vil nettsiden pumpebytte.no, og deres nye app være oppe å gå. Begge er  tilgjengelige nå, appèn er både for Iphone og Android.

Enklere for rørleggern
En helt ny nettside og app skal gi rørleggeren alt de trenger av informasjon i og rundt pumper.
- Vi er oppe og går med en helt ny nettside som skal hjelpe rørleggeren med å finne riktige pumper til riktig bruk. Nettsiden heter pumpebytte.no, noe som skal være enkelt å huske. I tillegg har vi lansert en ny app som gjør det enkelt for rørleggerne ute i felten. Tanken bak disse satsingene er å tilrettelegge og systematisere informasjon om våre produkter. Nettsiden inneholder over 6000 forskjellige pumpevarianter med alle spesifikke data, og man kan lett plotte inn de eldre pumpene som står i anleggene eller byggene i dag, og verktøyet finner de riktige erstatningspumpene som passer ut fra de spesifikke dataene, påpeker Nilsen.
- Med nesten 6000 pumper i databasen, fordelt på de vanligste leverandørene, er Wilo-Pumpebytte det mest komplette pumpebytteprogrammet på markedet. I tillegg til informasjon om erstatningspumpe så vil du også få opplysning om erstatningstilbehør og installasjonstips. Programmet har også utskrift og e-post funksjon for erstatningsskjema. Vil man vite mer om aktuell erstatningspumpe, så finnes det direktelink til Wilo-Online katalog. 

På pumpebytte.no får man også opp alle Wilo pumpene med dimensjonering og beregningsprogrammer. Alle feilkoder kommer har man også tilgang til. Så ved hjelp av telefonen kan man løse de fleste problemene ute på byggene eller anleggene. En annen service som tilbys på nettsidene er til enhver tid oppdaterte nyheter hos Wilo.

- Alle ansatte har lagt ned mye tid for å gjøre nettsiden og appen så enkel som mulig. Vi tror pumpebytte.no blir et viktig verktøy for rørleggerne og driftansvarlige. Vårt håp er å gjøre hverdagen til våre kunder mer effektiv, sier Nilsen.
- Det er mange ting som faller på plass hos oss, og som jeg føler vil gjøre oss til en enda bedre leverandør. Kunnskap, leveringsdyktighet og gode produkter er en fin blanding som jeg mener bidrar til det. På ISH fikk vi vist frem flere innovative pumpenyheter som vi skal fronte utover våren og sommeren. Så det skjer mye om dagen, og vi er optimister for 2015.

- Vår avdeling har hatt en fantastisk start på 2015, og jeg kan ikke huske en slik åpning på året noen gang. Vår satsing på opplæring og produktkunnskap, gjennom omfattende kursing av alle våre ansatte har gitt resultater, sier Country Sales Manager Norway, Svein Nilsen,
- Vi har spesialtilpasset opplæringen for alle kundebehandlerne som sitter i første linje på support. Disse sitter nå med en unik kunnskap om våre produkter og løsninger.