- Rørleggeren kan faktisk bli verdens beste selger, mener Jonas Brennwald og argumenter for sitt syn på denne måten:

- Rørleggeren nyter stor tillit i markedet. Han er profesjonell og kan sitt fag, derfor må vi utnytte dette langt bedre enn i dag. Kommer du med hunden din til en veterinær og han anbefaler at du skal kjøpe et annet og dyrere fôr til hunden, så gjør du det, selv om det koster tre ganger så mye. Du stoler på veterinæren og jeg er sikker på at forbrukeren gjør det samme i forhold til rørleggeren.

Tenker tradisjonelt
Jonas Brennwald hevder at rørleggeren for ofte selger  tradisjonelle produkter og tenker lite på at det er mer å hente for alle parter ved å selge nye, høyteknologiske produkter. I Sverige selges det mest av en armatur som ble utviklet på 80-tallet. Det sier selv at et slikt faktum ikke er av det gode for bransjen.

Saken fortsetter under bildet:

Administrerende direktør for GROHE i Nord Europa, svenske Jonas Brennwald slår et slag for rørleggerens mange muligheter i salgsøyemed.

- Ved å anbefale en dyrere og mer moderne kran tjener rørleggeren mer penger, det samme gjør leverandøren og forbrukeren blir også mer tilfreds med å få et fremtidsrettet produkt. Alle vil tjene på å tenke nytt, hevder Brennwald.

Må ha hjelp og støtte
Samtidig presiserer Jonas Brennwald at rørleggeren kan ikke bære dette ansvaret alene. Det å tenke nytt og annerledes krever informasjon, kunnskap og mot. Rørleggeren må få salgsstøtte og kursing av leverandørene og grossistene.

- Rørleggeren må hjelpes på veien og få støtte. Får han det, så vil rørleggeren bli VVS-bransjens beste ambassadør og kanskje verdens beste selger. Det ligger et uforløst potensial i rørleggerens arbeid og det må videreutvikles i takt med at hele bransjen må ta nye grep inn i fremtiden, slår administrerende direktør for GROHE i Nord Europa, Jonas Brennwald ettertrykkelig fast.