Begge kjedene gikk i går ut med en felles pressemelding hvor de fortalte at partene var i samtaler, og at ulike samarbeidsmodeller nå skulle drøftes med kjedenes medlemmer.

- Det er viktig å understreke at dette foreløpig er på planleggingsstadiet, men det er jo helt klart at dette betyr store synergieffekter på alle områder som innkjøp, medlemstjenester, markedsføring og ikke minst driftsfordeler. Hvis dette går i orden vil vi sammen bli en betydelig aktør med solid økonomisk tyngde i VVS-bransjen, påpeker Skalmerud.
- Vi må huske på at dette er to veldrevne kjeder som har jobbet hardt for å komme dit de er i dag, og som har opparbeidet seg en kultur innad som er både drivende og motiverende på hver sin måte, sier styrelederen i Bademiljø.

Baderomskjedene er til sammen 65 år i 2014. Bademiljø feirer 25 år, mens Comfort har feiret sitt 40 års jubileum.

Om valget faller på et omfattende samarbeid, må dette behandles av generalforsamlinger i begge kjedene før det kan bli en realitet. Samarbeid vil da tidligst få effekt i 2015. Drøftelsene vil ikke innvirke på planlagte aktiviteter i de respektive kjedene eller gjeldende avtaler for 2014, opplyser partene.