Med en henger i god gammel retro stil spekket med produkter innenfor både drikkevann og varme var målsettingen å skape mest mulig oppmerksomhet ute hos grossisten.

- Dette er merkevarebygging for vår del, og intensjonen er å spre informasjon om våre produkter ut til flest mulig brukere. Samtidig fikk vi presentert vårt nye varemerke, ”WHAT IT TAKES”,  forteller Helgerud til VVSforum.

Fokuset på turen var å presentere nyheter som radiatortermostaten, HR90, og kuplingen RV277 med integrert tilbakeslagssikring.

Saken fortsetter under bildet:

En engasjert og flott gjeng fra Honeywell på plass hos Ahlsell i Brobekkveien. Fra venstre ser Uffe Ehlers fra Honeywell i Danmark om kom for å titte og se hvordan man organiserte det hele, videre ser vi Morten Helgerud, sjåfør og kokk, Simon Jordan, og på ytre høyre ser Roar Syvertsen .

- Vi erfarer at kunnskapen om sikring av drikkevannet er varierende, spesielt når vi snakker om NS-EN 1717. Dette er noe vi absolutt må fokusere mer på, med kurs og opplæring av installatører, konsulenter og grossister. Det vil bare bli tydeligere og strengere krav til å sikre drikkevannet i årene som kommer. Det er mye å ta tak i og vi skal fortsette å satse på kompetanseheving fremover, blant annet i samarbeid med Axflow, sier Helgerud.

Ekvipasjen Honeywell bruker på sine road show, er en bil og henger som farter Europa rundt på kryss og tvers. Bilen kjøres av tyskeren Simon Jordan, og i tillegg til å være sjåfør, trår han også til som kokk.

-   Vi har hatt bra med besøk på alle stedene vi har vært i løpet av denne ukken. Dette var så moro og tilbakemeldingene så positive, at vi kommer tilbake med nytt Road Show, men da satser vi på en solfylt årstid og at vi skal besøke et større område av Norge, sier Morten Helgerud avslutningsvis til VVSforum på turnèns siste dag hos Ahlsell på Brobekk.