– Jeg trodde det ikke da jeg fikk vite at jeg hadde vunnet, forteller vinneren av badet Birgitte Øen.

Da Rørkjøp i mars åpnet sin nettbutikk feiret de med å lodde ut et ferdig bad med en verdi på 250 000. Vinneren ble trukket i april og heter Birgitte Øen. Nå er badet under full bygging i Drammen.
– Jeg har aldri vunnet noe tidligere, og trodde det ikke da jeg fikk telefon om at vi hadde vunnet. Vi hadde aldri fått fikset badet om vi ikke hadde vunnet nå, forteller hun og samboer Jørn H. Skjørtvedt med ti måneder gamle Beatrice på armen.

Saken fortsetter under bildet:

– Vi trodde ikke det var sant da jeg ble ringt opp, forteller Birgitte Øen og Jørn H Skjørtvedt med ti måneder gamle Beatrice på armen.

Lokalt selskap
Rørkjøp har bedt sitt lokale medlem Bra Rør i Lier til å stå for oppussingen. Per Martin Stensrud regner med at oppussingen av badet vil ta omtrent fire uker.
– Det gamle badet var veldig lite. Her river vi ned en vegg til en bod og får et nytt, stort bad, forteller han.

Rommene blir revet helt ned og bygget forskriftsmessig opp igjen. Samtidig blir det bygget  et nytt teknisk rom. Den tekniske installasjonen oppgraderes og vinnerne har selv valgt ut utstyret som skal monteres.

– Endelig får vi et badekar. Det gleder vi oss veldig til. Det er jo ren luksus å kunne velge det vi vil ha innenfor et budsjett. Det kommer til å bli veldig stilig, sier Øen og Skjørtvedt.

Morsomt
Adm. direktør i Rørkjøp, Frank Olsen, sier det er morsomt å kunne dele ut et bad på denne måten.

– Rørkjøp er kjeden med lokale rørleggere over hele landet som også skal sørge for at Norske forbrukere skal kunne handle solide merkevarer på Rørkjøps nye nettbutikk, et trygt sted å handle. Det er ekstra hyggelig at vinnerne ønsket å pusse opp et bad og at de nå får anledning til det, sier Olsen.

Nettbutikken til Rørkjøp er den eneste hvor kundene kan bestille varer og materiell til konkurransedyktige priser og samtidig bestille rørlegger.

– Våre medlemmer satser hardt på å møte konkurransen fra nettbutikker uten den faglige kompetansen vi har. Forbrukerne skal føle seg trygge når de handler hos oss og vite at arbeidet blir skikkelig utført. Akkurat slik vi gjør det med vinnerbadet, sier Olsen.