- Det som er viktig for bransjen er alle utfordringene vi står overfor. Det handler om mennesker i arbeid, skape attraktive arbeidsplasser og ha gode fagfolk. Det kommer mange konkurrenter som selger produkter, men de har ikke fagmannen ved sin side. Dette må vi fortelle markedet, sier Kjellsen.

Han viser blant annet til den siste tidens fokus på betydelige vannskader her i landet.

- Vi er meget opptatt av å videreutvikle våre dyktige medarbeidere. Vi har ansatt eget personell som legger til rette for opplæring og etterutdanning av våre medarbeidere innenfor en rekke områder, blant annet vannskader, prosjektarbeid, tilbud/anbud, salg og andre fagrelaterte kurs.

- Vi har siden nyttår arbeidet en god del med omprofilering av biler og lokaler. Over  600 biler er nå profilert, og flere er på vei til å vise sin tilhørighet, sier han. Og legger til at det blir jobbet mye med nye markedsaktiviteter fremover.

Også mot leverandører legges det ned betydelig arbeid, blant annet videreutvikling av nettsted og web-shop.

- Dette blir en viktig kanal for fremtiden, påpeker Kjellsen.

Varme & Bad er en medlemseid kjede, og har flere styringsgrupper som jobber med de ulike utfordringene og oppgavene kjeden står overfor.

Kjellsen ser klart at det er stor konkurranse i bransjen og denne vil bare øke ettersom nye aktører etablerer seg. Her er han opptatt av at de fagrelaterte kjedene drar sammen for å øke fokus på faget og ikke bare de synlige produktene.

- Kundene skal møte en fagmann når behovet er der. Også i butikkene. Når kunder kommer inn i våre butikker skal de få hjelp av skolerte og dyktige rådgivere og selgere som har god innsikt i faget og produktene, sier han.

Og alle fagfolk må hele tiden få nødvendig kompetanseheving, blant annet på produkter, innovasjon, nye lover og forskrifter osv, sier Øystein Kjellsen i Varme & Bad.