Nylig var styret i NRA Øst på besøk i Trondheim. Styret ønsket å få svar på «hvorfor Tempe VVS driver så bra?» Prognosene viser at VVS-bransjen stagnerer, mens Tempe VVs isolert sett går så det suser med en omsetningsøkning fra 15 til 22 millioner kroner fra 2009 til 2012 uten å øke bemanningen.

Digital verden
Konkurransen i Trondheim er større enn noen gang tidligere og prisene er presset. Tempe VVS har den oppfatning at konkurranse er sunt og har tatt opp hansken ved å være «kjerringa mot strømmen» på flere måter. Blant annet ved å velge innen et utvalg av leverandører og tilpasse markedet, så har friheten kun gitt positive utslag.

Tempe VVS har lyttet til forbrukerne og tilpasset seg markedets ønsker. Utviklingen innen faghandel er «stor» og det er behov for raske tilpasninger. Markedsføringen som gjaldt tidligere er gammeldags. Nye ideer og kanaler må benyttes. Tidligere var Tempe VVS plassert på Gule Sider. Nå er det Google og digital tilstedeværelse som gjelder.

Ikke enig
Daglig leder John-Arne Eiken i Bademiljø delte noen tanker med www.vvsforum.nos lesere for en kort tid tilbake. Eiken mente at kjedetiknytning var viktig. Tempe VVS i Trondheim er ikke enig med Eiken, for det er nettopp friheten til å velge som er bedriftens styrke.

- Lokal tilknytning og særegenhet er det viktigste, mener Lars Erik Røe Magnussen hos Tempe VVS i Trondheim.

Styret i NRAs styre og administrasjon fikk et godt innblikk i driften av Tempe VVS og karakteriserte samlingen i Trondheim som meget nyttig.