I går var  ledelse- og salgsmedarbeidere samlet til kick-off på Gardermoen. Det markerer starten på en aktiv høst som inkluderer deltagelse på mange boligmesser, samt en aktiv tilstedeværelse ute hos forhandlere, rørleggerbedrifter og salgsbutikker.

Skal ta grep
- Vi ønsker å ta et skikkelig grep om markedet når det gjelder vårt produkt Aqua Clean. Dette er dusjtoalettet med mange finesser og som hører hjemme i kategorien ”Wellness ” .
Vi ser at flere og flere ønsker det lille ekstra på baderommet, og det er en av årsakene til vi gjør dette fremstøtet mot etter vår mening, et mer modent marked for denne type produkter.
Produktet er ikke det billigste, og derfor er vår målgruppe i første omgang de over 35 år, sier adm.direktør Bjørn Arve Sømhovd i Geberit Norge AS.
- Satsingen betyr at vi ansetter en person til hos oss som skal ta grep om markedet på alle nivåer.

Kvalitetssikring av forhandlere
Geberit har brukt året til å planlegge dette stuntet. Mye tid er brukt på tilrettelegging og planlegging av hvilke butikker og forhandlere som skal få selge Aqua Clean. Det er designet et eget butikkonsept som skal være likt i hver enkelt butikk, og butikkpersonell må delta på et to dagers kurs for å få lov til å demonstrere og vise produktet for kundene ute i butikkene.

- Vi bruker mye ressurser på å gi våre ambassadører og selgere for dusjtoalettet grundig opplæring. Det vil si at vi kurser ansatte, og de som skal demonstrere dette ute i butikkene. Det er lagt opp til et to dagers kurs, hvor vi har fått opp en egen ekspert på Aqua Clean fra Sveits som skal sørge for at det siste av produktinformasjon blir formidlet, forteller sjefen hos Geberit.

Saken fortsetter under bildet:

Aqua Clean serien til Geberit består av hele seks forskjellige produkter innenfor 3 forskjellige standarder. Du bestemmer selv hvor avansert du ønsker dusjtoalettet.

Langsikrig satsing.
Sømhovd påpeker at dette er en langsiktig satsing som han håper både Geberit og butikkene som skal selge produktene for en bra avkastning på.
- Med de rørleggerbutikkene og forhandlerne som er plukket ut så langt, er jeg overbevist om dette skal bli en suksess. Vi skal i tillegg delta på ”Gjør din bolig bedre ” messer rundt om i det ganske land, og meningen er at dette skal generere trafikk tilbake til butikkene i de ulike regionene. Vi har designet en egen stand på 21 kvadratmeter som skal være lik overalt, og den skal vi også benytte som en egen stand under VVS-dagene.