Tanken bak var et felles ønske om å bevisstgjøre forbrukerne i forhold til valg av rørleggertjenester og –produkter.

En pressemelding fra Norske Rørleggerbedrifters Landsforening – VVS, fremhever at man med dette håper å endre folks oppfatninger om rørleggeryrket. Målet er å skape økt forståelse for kompetansen som kreves for å dimensjonere eller installere for eksempel et komplisert oppvarmingssystem eller montere et komplett bad. Med nettstedet vil bransjen fange opp noen av dem som er på søken etter produkter og tjenester knyttet til VVS. Det trengs en bevisstgjøring om hvem de lar gyve løs på VVS i boligen og hva slags produkter som installeres. Vi ønsker kort og godt at folk skal få øynene opp for at faglært arbeidskraft og produkter kjøpt gjennom faghandelen gir den beste forutsetningen for gode løsninger. 

I første fase av kampanjen la vi vekt på å få frem at vannskader er et voksende problem i det norske samfunnet og å stille spørsmål ved hvorfor vannet flommer. I høst er vi mindre opptatt av å vise hva som kan skje om folk ikke bruker en skikkelig rørlegger. Istedenfor er vi opptatt av å vise hva en skikkelig rørlegger kan hjelpe folk flest med, heter det i pressemeldingen.

For ytterligere informasjon om høstens kampanje kontakt: www.skikkeligrorlegger.no.

PS: Hvordan skal de gå med de uskikkelige