- Vi spisser budskapet vårt ved at vi kommer til å annonsere smalere, for å treffe publikum når de er i rett modus, opplyser kommunikasjonssjef, Tirill I. Hansen i Norske Rørleggerbedrifters Landsforening (NRL) til www.vvs-forum.no.

God kjennskap
I praksis vil det blant annet bety at man vil finne annonser for kampanjen i boligmagasiner, ”Gjør det selv”-blader og forbrukerportaler på nett.

- I tillegg vil vi fortsette med å spre vårt budskap i redaksjoner som kan gi positiv redaksjonell omtale og nettsiden www.skikkeligrorlegger.no vil selvsagt være en sentral del av kommunikasjonen.

Det ble utført en intern undersøkelse i juni i fjor som viste at hele 97 prosent av de spurte hadde god kjennskap til ”Skikkelig rørlegger” og like mange mente at denne typen omdømmearbeid er viktig for bransjen. Alle setter stor pris på å få fylt et åpenbart informasjonsbehov. Det viser nemlig antall medieoppslag, trafikk på nettsteder og respons på brosjyremateriell.

Nøkkelen til suksess
- I en ekstern undersøkelse svarte 71 prosent av forbrukerne at det de siste årene er viktigere for dem med god dokumentasjon og skriftlighet i leveranse. Dette er tematikk som vår kampanje har omtalt i stor grad.

Kommunikasjonssjef Tirill I. Hansen påpeker at dette arbeidet blir bare viktigere og viktigere med tanke på at søknadsplikten er borte.

- Det er vesentlig å velge riktig når man skal pusse opp eller bygge nytt. Nøkkelen til suksess ligger hos den skikkelige, seriøse rørleggeren, understreker Hansen.

NRL, NRF og VVP står bak kampanjen og de har tillyst pressekonferanse 28. februar, der alle detaljer omkring dette vil bli offentliggjort.