I år er Dagbladets pris for beste printannonse i Magasinet – Pustehullet, inne i sitt 10. år. Vinneren av jubileumsåret kåres i januar 2011, og juryen er godt i gang med årets kåringer. NRLs annonse "Baderom" er nominert for første kvartal.
Her er de nominerte for første kvartal:
Bates United for NRL (Norske rørleggeres landsforening) – "Baderom":
Dette sier juryen:
- I et magasin fylt med flotte fargebilder står denne annonsen ut med sine strektegninger i sort/hvitt. Tegningenes kompleksitet og mengde med tekst får tydelig fram budskapet; dette bør du ikke gjøre selv, men overlate til fagfolk.
Try for Volkswagen – "Klovn:
Dette sier juryen:
- Volkswagen er en gjenganger i Magasinet, men blir aldri kjedelig av den grunn. Tvert imot har de som vane å leve opp til alle kriteriene for hvordan en god annonse i Magasinet bør være, og det er intet unntak denne gangen heller. Fin dramatisering og fint foto. Juryen berømmer også VW for ikke å falle for fristelsen som mange bilannonsører gjør; og alltid måtte vise bilen. Her legges alt kruttet på å snakke om den produktfordelen annonsen er satt til å gjøre.
SMFB for Freia Mørk sjokolade – "Kåre Steinbrått":
Dette sier juryen:
- Nok en annonse i en fin serie for Freia mørk sjokolade. Ved siden av å vise produktets fordeler gjennom en uventet og morsom måte, løftes annonsen fram ved hjelp av fint foto, fint håndverk og god art direction.