VVS Eksperten har altså sponset årets ski-NM på Voss og i fjor var kjeden en av sponsorene under ski-VM i Holmenkollen. Det gir mersmak og tilbakemeldingene fra flere andre, store sponsorer som var med på Voss er også gode.

Fornøyd med responsen
- Vi er veldig godt fornøyd med responsen og tror virkelig på det å bruke penger på TV-reklame knyttet opp til idrettsarrangement. Det gir helt klart uttelling på sikt, sier daglig leder i VVS Eksperten, Jan Vang til www.vvs-forum.no.

Jan Vang presiserer at det er bedre å bruke penger på idrettssponsing på denne måten enn å kjøre tradisjonell TV-reklame

- TV-reklame i forbindelse med idrett er bedre enn å selge ”billige dasser” på TV, sier han bestemt.

Seiler i medvind
VVS Eksperten leverte gode resultater i 2011 og synliggjøringen gjennom TV-reklame kan ha vært en av flere årsaker til det. VVS Eksperten er optimister og tror at 2011 også skal bli etg godt år for kjeden.

- Vi satser på at 2012 blir på linje med 2011 og da blir det bra for oss, sier en fornøyd daglig leder, Jan Vang.

VVS Eksperten består nå av over 200 lokale rørleggerbedrifter og seiler i medvind. Merkevarebyggingen gjennom TV-reklame og idrettssponsing kan altså være en av grunnene til gode resultater.