Det er regionsjef, Geir Jansen som skal kurse alle rørleggerne.  Han er selv rørleggermester og har over 30 års erfaring fra VVS bransjen.

Teknisk Forum som er Comfort-kjedens tekniske råd, ble opprettet i vinter og bestod av 10 medlemsbedrifter i første omgang. Her skulle opplæring, kursing og kompendium testes ut for et mindre antall bedrifter og personer. Nå er opplegget tilpasset og klart til og settes ut i live, blant alle kjedens medlemmer.

Starter opp for fullt i høst
- Det er utarbeidet et kompendium som først har blitt testet ut på noen av bedriftene i Teknisk Forum, Comfort-kjedens tekniske råd. Her har vi fått konkrete tilbakemeldinger, og vi har tilpasset og justert innhold. Vi har hatt en grundig prosess på dette internt, og jeg føler at vi har skapt en god forankring i organisasjonen.  Det er viktig at våre rørleggere får et eierskap til satsingen, utfordringene og løsningene er samme uansett hvor stor jobben er. Prosjektet starter opp for fullt etter sommeren, sier Jansen.
- Tidligere har Comfort forsøkt sentrale kurs for rørleggere, men den gang sendte bedriftene kun 1-2 mann. Nå skal vi legge opp til at alle rørleggerne i kjeden en mulighet til å delta. Det blir mye reising, men jeg gleder meg veldig.

Skal styrke kompetansen innenfor flere fagfelt
Jansen forteller videre at målsettingen er først og fremst og styrke rørleggeriet i kjeden. Comfort er dyktige på mange områder, men det kreves at man følger med på hva som skjer i bransjen. Nye teknologier på mange fagområder krever at vi sitter inne med riktig kompetanse for å utføre en solid og kvalitetsmessig jobb ovenfor våre kunder.

-  Rørleggeren sin rolle blir stadig viktigere i fremtiden for å styrke en god faghandel. Oppdatering innen normer og regler, lekkasjesikker installasjon, bevisstgjøring av smarte innkjøpsalternativer, smarttelefoner, sosiale medier, er noen av temaene som settes på agendaen. Planlegging står også sentralt og ikke minst synliggjøring av ansvarsområder. Linken mellom rørleggeriet og butikkvirksomhet, vil også bli berørt, poengterer regionsjefen.

Jansen sier videre at en tett dialog med bedriftseierne er nødvendig i forkant av kursene, slik at de kan komme med innspill hvis det er spesielle tema de ønsker å fokusere på i sin bedrift, i tillegg til det fastsatte kursopplegget.

- I Comfort er det innført årlige kurs for prosjekt og anleggsledere med overveldende deltakelse. Markedsføring og butikk er allerede svært godt ivaretatt i kjeden. Det at kjeden nå utvider sitt program med å sette rørleggeren i enda større fokus, er jeg svært godt fornøyd med. Vi skal dekke tre ledd med rett kompetanse til rett avdeling og person. De tre leddene er, butikkansatte, prosjektledere/anleggsledere, og ikke minst  selve rørleggeren, avslutter Jansen