- Vi har ca 25 ombygninger av bad i året, i både villaer og borettslag. Men vi driver ikke reklame for det. Jobbene kommer inn gjennom anbefalinger og det som går på folkemunne, sier Frode Haraldsen i Lørenskog Rørleggerbedrift.

Han forteller at under jobber med sanitæranlegg for boliger er det vanligvis snakk om totalrenovering av bad.

- Og vi har samarbeid med både murer, flislegger, membranlegger, snekker og elektriker. Vi gir også forhåndspriser og utfører flere typer oppussing og modernisering, sier han.

Han er høyre hånd til bedriftslederen Per-Erik Enersen. Enersen er også formann i Norske Rørleggerbedriftenes Landsforening, og ønsker å fremstå med en mønsterbedrift for å øke rørleggeryrkets omdømme.

Lørenskog Rørleggerbedrift har opparbeidet seg en del faste kunder rundt ombygging av bad, og har oppdrag for blant annet Boligkontoret a-hus, Boligbedriften Oslo kommune og Bjørndalen Borettslag.

Bedriften er bevisst en kundevennlig holdning, og alle bad overleveres fullt ferdig vasket. Kunden skal føle at de kommer inn på et bad hvor det er gjort en skikkelig jobb. Vaskejobben er for øvrig satt bort til et annet selskap,

Og det å åpne døren til badet når håndverkeren er gått og finner badet 100 prosent ryddig og nyvasket, gir det en fin opplevelse for kunden. Og godt rykte rundt rørleggeren, mener Haraldsen.

- Det hender vi setter inn en blomsterbukett også. Vi gjør alltid litt ekstra. Og det skal ikke så mye til for å gjøre kunden ekstra glad, sier han.

- Dette har litt med det nevnte omdømme å gjøre, sier han. Og oppfordrer andre rørleggerbedrifter til å tenke litt i samme retning, gjøre det lille ekstra.