Innpå 40 000 kroner vil antakeligvis toalettet som har fått tilnavnet Numi koste. Nå finnes det toaletter i det øverste prissjiktet i Norge allerede gjennom blant annet gjennom Geberits serie Aqua Clean, så amerikanerne vil få konkurranse med andre ord.

Touchskjerm I dag har Kohler ingen representant i Norge, men det er mulig å kjøpe produktene fra den verdensomfattende produsenten på nettet. Nettbutikken er velutviklet akkurat som det nyev toalettet.
Numi har touchskjerm og fjernkontroll som både kan vaske og tørke brukeren. Det dreier seg om flush, rengjøring, tørking, radio, oppvarming og mange andre innstillinger. Alt kan bli lagret i brukerprofiler for ulike familiemedlemmer. Dette er et toalett som har det aller, aller meste med andre ord.

Vanlig i Østen
I Japan er markedet for denne type toaletter stort. Kulturen der er at man ikke bruker papir etter toalettbesøket, men man benytter seg av vann og føn. Det er i dette markedet som Kohler nå satser og man skal ta opp kampen med det velkjente merkenavnet Toto, som har store markedsandeler i hele Østen.

En journalist i avisa New York Times har fått installert toalettet Numi hjemme og har følgelugn prøv det ut i noen uker. Journalisten mener at installasjonen er i overkant teknisk og at den 43 siders manualen var brysom å komme igjennom når problemene oppstod.

- Men det var også sjarmerende, innrømmer journalisten.

Så får vi se om nordmenn er med på denne avanserte teknologiske VVS-utviklingen…